اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور اصفهان خبر داد:

افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد و دکترای‌ دانشگاه پیام‌نور اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت: 15رشته کارشناسی ارشد و دکتری در آینده‌ای نزدیک به مجموعه رشته‌های این دانشگاه در سطح استان افزوده می‌‌شود.

افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد و دکترای‌ دانشگاه پیام‌نور اصفهان
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد فضیلتی ظهر امروز در آئین آغاز سال تحصیلی جدید در محل دانشگاه پیام نور نائین در بین مسئولان و دانشجویان، اظهار کرداشت: دانشگاه پیام نور به دلیل حرکتی که در سال‌های گذشته در بحث کمی داشته است، امسال تمرکز خود و برنامه کاری خود را بر روی فعالیت‌های کیفی به ویژه در بحث‌های آموزشی و پژوهشی قرار داده است.
وی ادامه داد: برای کیفی‌سازی مصادیق بسیار مهمی مطرح بوده که اول منابع درسی، دوم اساتید و هیئت‌های علمی و سوم خود دانشجو مطرح است.
رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان، تصریح کرد: در بحث منابع درسی با وجود اینکه منابع گذشته نیز بسیار قوی و مناسب بودند امسال با تغییرات منابع بسیار قوی‌تر و مناسب‌تر به منابع درسی دانشجویان اضافه شدند.
وی اضافه کرد: در بحث استاد و هیئت‌های علمی اکنون حدود 45درصد از اعضای هیئت علمی را دکترا و 55درصد آن را مربیان و دستیاران آموزشی تشکیل می‌دهند که امسال بحث بازنگری در ظرفیت این افراد را از نظر آموزش دردستور کار داریم.
فضیلتی افزود: همچنین استفاده از اساتیدی که در دانشگاه‌های دیگر مشغول به تدریس بوده و علاقه‌مند به فعالیت و همکاری با دانشگاه پیام نور هستند در دستور کار قرار گرفت که این مسئله خود ضمن افزایش کیفیت آموزش، امکان ایجاد رشته‌های جدید در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا را برای دانشگاه فراهم کرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 70 رشته در دانشگاه پیام نور سطح استان اصفهان وجود دارد، تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام گرفته، 38رشته فنی و هنری برای پیام نور استان اصفهان تعریف کردیم که در واقع رشته‌های مختلف مهندسی با زمینه‌های قوی ایجاد شده و اکنون علاوه بر رشته‌های علوم پایه، کشاورزی و علوم انسانی، رشته‌های فنی مهندسی و هنری در دانشگاه‌های استان دایر شده است.
وی اضافه کرد: با این اقدام بیش از 9هزار دانشجوی دیگر به مجموعه پیام نور استان افزوده شده و در سال جدید ثبت‌نام کرده‌اند.
رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان با تاکید اینکه دانشگاه پیام نور در استان اصفهان در سال‌های اخیر در حرکت به سوی فناوری و تولید علم پیش قدم بوده است، گفت: دانشگاه پیام نور استان اصفهان، نخستین دانشگاهی است که بحث پژوهش فناوری را مطرح کرد و مجوزهای لازم آن را از منابع وزارتخانه دریافت کرد و در این مسیر حرکت به سمت کیفی‌سازی و تعالی علمی برای دانشجویان و اساتید محترم را آغاز کرده است.
وی در مورد با بحث افزایش رشته‌های این دانشگاه، گفت: در حال حاضر حدود 21رشته کارشناسی ارشد و چهار رشته مجازی را در سطح استان داریم که بنا داریم تعداد 15رشته دیگر کارشناسی ارشد و دکتری را به این تعداد اضافه کنیم.
فضیلتی اضافه کرد: اکنون مجوز دکتری بیوشیمی گرفته شده و امسال یا سال آینده دانشجو می‌پذیرد و در زمینه دکتری رشته‌های دیگر مانند زیست گیاهی، زیست جانوری، دکتری شیمی، دکتری حسابداری و غیره اقداماتی صورت گرفته که پس از اخذ مجوز اجرایی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه دنیا به سمتی آموزش مجازی پیش می‌رود، گفت: در نظر است که به طور حتم واحدی به صورت مجازی در دروس دانشجویان کارشناسی ارشد قرار داشته باشند و دانشجویان بتوانند از طریق وب، سیستم ماهواره‌ای وب، بولوتوث و دیگر ابزارهای الکترونیکی با استاد خود ارتباط داشته باشند که این اقدام نیز یکی از اقدامات نو و جدید پیام نور در کل‌ کشور است.
انتهای پیام؛/ 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول