اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تحصیلی جدید صورت گرفت؛

پذیرش 8400 دانشجوی جدیدالورود در دانشگاه پیام نور کردستان

خبرگزاری فارس: در سال تحصیلی جدید هشت هزار و 489 دانشجوی جدیدالورود از طریق آزمون سراسری و فراگیر در دانشگاه پیام نور کردستان پذیرفته شده‌اند.

پذیرش 8400 دانشجوی جدیدالورود در دانشگاه پیام نور کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج سرپرست دانشگاه پیام نور استان کردستان در جمع خبرنگاران در سنندج، با اشاره به افزایش 20 درصدی پذیرش دانشجو در این دانشگاه نسبت به سال گذشته، اظهار داشت: از تعداد دانشجویان جدیدالورود پذیرفته شده در دانشگاه یک‌هزار و 636 نفر به صورت فراگیر و 6 هزار و 856 نفر نیز از طریق آزمون سراسری پذیرفته شده‌اند.
محسن پیشوایی‌علوی تعداد دانشجویان پذیرفته شده در مقطع کارشناسی ارشد را 390 نفر اعلام کرد که 301 نفر از آنان از طریق آزمون سراسری و 89 نفر دیگر به صورت فراگیر وارد دانشگاه پیام نور شده‌اند.
وی تعداد رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی در این دانشگاه را 86 مورد عنوان کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید رشته‌های فنی مهندسی، مهندسی برق، مهندسی شیمی،شهرسازی، عمران، آب و هواشناسی و مهندسی کشاورزی با گرایش صنایع غذایی اضافه شده که با احتساب این رشته‌ها، تعداد رشته‌ گرایش‌های این دانشگاه به 92 رشته می‌رسد.

*پیام نور بزرگترین مرکز آموزش عالی کردستان
به گفته سرپرست دانشگاه پیام نور استان کردستان بزرگترین مرکزآموزش عالی در استان است که وجود 22 هزار دانشجو گواه این امر است اما به دلیل عدم تمرکز دانشجویان در یک مکان این مجموعه عظیم از اذهان مغفول مانده است.
پیشوایی‌علوی همچنین کاهش تمرکززدایی از شهرهای بزرگ را در نوع خود امتیازی برای امنیت بیشتر در کلان‌شهرها اعلام کرد و افزود: دانشگاه پیام نور با گستردگی مراکز آموزشی بزرگترین خدمت را به جوانان این مرز و بوم کرده است.
به گفته وی دانشگاه پیام نور کردستان از رتبه 29 در دو سال گذشته به رتبه‌های سوم و چهارم از نظر فرهنگی، اداری و دیگر ابعاد رسیده است و این بیانگر تلاش دانشجویان جوان و کارکنان و هیئت علمی این دانشگاه است.
دانشگاه پیام نور کردستان دارای 60 نفر عضو هیئت علمی است که 3 نفر از این اعضا دارای مدرک تحصیلی دکترا و بقیه هم کارشناسی ارشد هستند.
از سال گذشته تا پایان شهریورماه جاری دو هزار و 400 دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول