اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور تالش خبر داد:

تحصیل 3500 دانشجو در پیام نور تالش

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور تالش از تحصیل 3 هزار و 500 دانشجو در این دانشگاه خبر داد.

تحصیل 3500 دانشجو در پیام نور تالش
به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، سید حامد هاشمی ظهر امروز در جمع مردم این شهرستان در مسجد جامع تالش به مناسبت بازگشایی دانشگاه‌ها اظهار داشت: فرار رسیدن همزمان بهار تعلیم و تربیت و گشایش دوباره بوستان علم و معرفت با هفته دفاع مقـدس برای ما یادآور این کلام گهربار امــام علی (ع) است که فرمود دانش و ارزش و علم و ایمان دو بال برای پیـشرفت همزمان در ابعاد مادی و معنوی است. 
وی با تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع) به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری و نمازگزاران تالشی، افزود: دانشگاه پیام نور تالش در سال ۶9 با دو رشته تحصیلی علوم تربیتی و زبان و ادبیات فارسی کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر حدود 3 هزار و 500 نفر دانشجو دارد.
رئیس دانشگاه پیام نور تالش گفت: این مرکز پس از رشت، قدیمی‌ترین مرکز پیام نور گیلان است و هم‌اکنون با داشتن بیش از 4 هکتار زمین ملکی، 35نفر کارمند، 10 نفر عضو هیئت علمی 166 نفر استاد مدعو و 19 رشته تحصیلی به کار خود ادامه می‌دهد. 
وی با اشاره به روند تکاملی انسان در صحن مقدس دانشگاه، عنوان داشت: فرزندان این مرز و بوم با توکل به خداوند متعال، تمسک به ارزش‌های دینی، پیوستن به کاروان ارزشمند علم و دانش، فعالیت مستمر و اندیشمندانه در امور سیاسی و اجتماعی در سالی که از جانب مقام معظم رهبری به سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده، در پیشبرد علم، تحقیقات و فناوری تلاش کنند. 
این مسئول تصریح کرد: جوانان با حضور پر نشاط خود در دانشگاه که به فرموده بنیانگذار انقلاب اسلامی مبدا همه تحولات هستند در پیشرفت و سرفرازی ایران عزیزمان گام‌های موثری بر می‌دارند.
استاد دانشگاه‌های گیلان با بیان اینکه خدمتگزاری در حوزه علم و دانش کشور افتخارآمیز است، تصریح کرد: اهتمام به دانش‌اندوزی باید هماهنگ با فطرت خداجوی آدمی و قرین با دین‌باوری و ایمان باشد و دانش و ارزش، علم و ایمان دو بال برای پیشرفت و تعالی همزمان انسان در جهان مادی و معنوی است.
وی با اشاره به اینکه جهان مادی امروز در پیوند با معنویت پایدار می‌ماند، اذعان داشت: این مسئولیت متوجه دانشگاهیان است که در کنار فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی از دیانت خود نیز صیانت کنند و با بهره‌گیری از تعالیم دینی و معارف قرآنی و نیز رشد ارزش‌های معنوی، توسعه دستاوردهای علمی را در راستای خدمتگزاری به بشریت بیمه کنند.
رئیس دانشگاه پیام‌نور تالش با اشاره به آرمان دسترسی به آموزش عالی برای همه، همه جا و در همه وقت، اظهار داشت: با تلاش و کوشش تمام ذی‌نفعان و برنامه‌ریزی دقیق و شفاف دانشگاه پیام نور در افق چشم‌انداز، دانشگاهی اسلامی، پیشرو، بالنده، جذاب در حد شاخص‌ترین دانشگاه باز در دنیای اسلام با جایگاه نخست علمی و فناوری در سطح دانشگاه‌های باز منطقه آسیای جنوب غربی در سطح جهانی است. 
وی افزود: در سند چشم‌انداز دانشگاه پیام‌نور به دانشگاهی جامع و فراگیر در گستره سرزمینی و فرا سرزمینی و منطبق با استانداردهای جهانی و ملی در تولید و اشاعه علم، آموزش و پژوهش و بهره‌مند از خدمات اساتید دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی برای تربیت مؤثرترین دانشجویان در عرصه‌های مورد نیاز کشور به‌ویژه تربیت دانش آموختگان برای توسعه و تعالی مناطق کمتر برخوردار کشور ارتقا می‌یابد. 
هاشمی با قدردانی از رئیس دانشگاه پیام نور گیلان گفت: با تلاش‌های صورت گرفته مدیران استانی دانشگاه در سازمان مرکزی و وزارت علوم تعداد رشته‌های تحصیلی پیام‌نور تالش افزایش یافته و در حوزه عمرانی نیز طرح‌های ملی خوبی در این دانشگاه در حال احداث است. 
وی با اشاره به آموزش از راه دور به عنوان یکی از آموزش‌های خاص دانشگاه پیام نور افزود: آموزش از راه دور، نظام آموزش نوینی برای سازمان دادن به فرآیند یادگیری و یاددهی است که یک مرکز آموزشی را به منظور انتخاب و کاربرد راهکارهایی برای استفاده از یک یا چند نوع مواد آموزشی، رسانه‌ها و دیگر وسایل ارتباط جمعی، یاری می‌دهد. 
این مسئول ادامه داد: با به‌کارگیری این نوع آموزش و بهره‌مندی از فناوری‌های جدید در ارائه خدمات آموزشی از راه دور، فرآیند یادگیری با مشارکت خود یادگیرندگان سهل‌تر می‌شود.
وی با اشاره به مورد هدف ‌بودن دانشگاه‌ها در جنگ نرم دشمن اذعان داشت: در مقطع فعلی و با طراحی جنگ نرم از سوی بیگانگان، این اهداف دشمن بیش از گذشته متوجه دانشگاهیان شامل استادان و دانشجویان است.  
هاشمی همدلی، وحدت و یکپارچگی را زیرساخت توسعه دانشگاه عنوان کرد و افزود: با تلاش مدیران استانی و شهرستانی و نگاه ویژه دولت نهم و دهم شاهد رشد و اعتلای جامعه دانشگاهی هستیم. 
به گزارش فارس، رئیس دانشگاه پیام‌نور تالش در پایان این سخنرانی به سؤالات نمازگزاران در باره رشته‌های تحصیلی، امکانات علمی و روند رو به رشد این دانشگاه پاسخ داد. 
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول