اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تحصیلی جدید صورت می‌گیرد؛

افزودن 17 رشته به رشته‌های دانشگاه پیام نور زنجان

خبرگزاری فارس: معاون دانشگاه پیام‌نور استان زنجان گفت: در سال تحصیلی جدید 17 رشته و گرایش به مجموع رشته‌های این دانشگاه افزوده می‌شود.

افزودن 17 رشته به رشته‌های دانشگاه پیام نور زنجان
سعید صفوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار از از افزودن 17 رشته به رشته های دانشگاه پیام نور این استان در سال تحصیلی جدید خبر داد و اظهار داشت: با افزودن این تعداد رشته به مجموع رشته‌های تحصیلی این دانشگاه در مراکز و واحد 9 گانه این دانشگاه به 100 رشته و گرایش می‌رسد.
وی خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی جدید تعداد 7 هزار و 455 دانشجو از طریق کنکور سراسری در این دانشگاه پذیرفته شده‌اند.
معاون دانشگاه پیام‌نور استان زنجان با بیان اینکه ظرفیت اعلام شده از طریق وزارت علوم ابلاغ شده است، ادامه داد: زمان ثبت‌نام از متقاضیان پذیرفته شده از طریق کنکور سراسری در این دانشگاه از یکم تا پنجم مهر ماه است.
وی همچنین با اشاره به پذیرفته شدن یک هزار و 228 دانشجو از طریق آزمون فراگیر در این دانشگاه ادامه داد: زمان ثبت‌نام از دانشجویان فراگیر این دانشگاه از تاریخ 27 تا 31 شهریور ماه بوده است.
صفوی با بیان اینکه ظرفیت‌های اعلام شده از طریق وزارت علوم به مسئولان این دانشگاه ابلاغ شده است، ادامه داد: دانشگاه تمهیدات لازم برای تحصیل این دانشجویان انجام داده است.
وی همچنین در ادامه با اشاره به پذیرش 180 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام‌نور استان زنجان اضافه کرد: در مقطع کاردانی به کارشناسی نیز 117 دانشجو در این دانشگاه پذیرفته شده‌اند.
معاون دانشگاه پیام‌نور استان زنجان یادآور شد: دانشجویان پذیرفته شده در مقطع کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه پیام‌نور مرکز قیدار ساماندهی می‌شوند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه پیام‌نور استان زنجان بیش از 22 هزار دانشجو دارد، اضافه کرد: نزدیک به نیمی از این دانشجویان این دانشگاه در دانشگاه پیام‌نور مرکز زنجان متمرکز و ساماندهی شده‌اند.
صفوی اذعان داشت: در حال حاضر دانشگاه پیام‌نور استان زنجان دارای 9 مرکز و واحد دانشگاهی است.
وی یادآور شد: در حال حاضر به ازای هر 180 کیلومتر در کشور یک دانشگاه پیام‌نور وجود دارد، که این امر یکی از ویژگی‌های دانشگاه پیام‌نور در بومی گزینی دانشجویان است.
معاون دانشگاه پیام‌نور استان زنجان اظهار داشت: دانشگاه پیام نور با اتخاذ سیاست‌هایی اقدام به تشکیل شورای جذب اساتید مدعو و تشکیل پرونده برای اساتید جهت تدریس در این دانشگاه کرده است.
وی همچنین با اشاره به جذب هیئت علمی در این دانشگاه اظهار داشت: برای رسیدن به استانداردهای سایر دانشگاه‌های کشور در سال جاری دانشگاه پیام‌نور استان زنجان 10 هیئت علمی کسب کرده است که نسبت به سال‌های گذشته 25 درصد رشد را نشان می‌دهد.
صفوی با اشاره به جذب هیئت علمی در این دانشگاه ادامه داد: نسبت هیئت علمی به تعداد دانشجویان در این دانشگاه 250 به یک نفر است.
وی تصریح کرد: این میزان در سال گذشته 389 دانشجو به یک هیئت علمی بوده است.
انتهای پیام/ ر 20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول