اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه پیام نور خراسان شمالی مطرح کرد:

ایجاد 8 رشته جدید در دانشگاه پیام نور خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه پیام نور خراسان شمالی گفت: 8 رشته جدید در واحدهای دانشگاه پیام نور این استان ایجاد شد.

ایجاد 8 رشته جدید در دانشگاه پیام نور خراسان شمالی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مجید کبیریان بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: این رشته‌ها شامل؛ معماری، شهرسازی، صنایع غذایی در واحد بجنورد، حسابداری در واحد راز، مهندسی صنایع در واحد فاروج و همچنین رشته‌های مهندسی مدیریت پروژه، مهندسی کامپیوتر و مهندسی آی.تی در دانشگاه پیام نور واحد شیروان راه‌اندازی شده است.
وی افزود: هم‌اکنون 147 رشته محل در سطح واحدهای پیام نور خراسان شمالی فعال بوده که دو رشته در مقطع کاردانی، یک رشته در مقطع کارشناسی ارشد، 11 رشته کارشناسی ناپیوسته و 133 رشته در مقطع کارشناسی پیوسته است.
کبیریان با بیان اینکه راه‌اندازی رشته‌های جدید در دانشگاه پیام نور استان با در نظر گرفتن اولویت‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد: بر همین اساس تلاش شده تا رشته‌های جدید متناسب با برنامه پنج ساله در این دانشگاه راه اندازی شود.
وی همچنین از احتمال حذف برخی از رشته‌های دانشگاهی که مورد نیاز استان نبوده در سال‌های آتی خبر داد.
سرپرست دانشگاه پیام نور خراسان شمالی تصریح کرد: این اقدام در راستای جلوگیری از تورم فارغ‌التحصیلان در برخی از رشته‌های دانشگاهی انجام می‌شود.
وی همچنین راه اندازی رشته‌های کارشناسی ارشد در واحدهای دانشگاه پیام نور این استان را از برنامه‌های این دانشگاه برشمرد و گفت: هم اکنون صرفاً در رشته کارشناسی ارشد ادبیات فارسی در دانشگاه پیام نور بجنورد دانشجو پذیرش شده و باید شمار رشته‌های این مقطع افزایش یابد.
کبیریان افزایش اعضای هیئت علمی را یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه رشته‌های کارشناسی ارشد در واحدهای دانشگاه پیام نور خراسان شمالی برشمرد و گفت: برنامه‌های خوبی برای جذب اعضای هیئت علمی و مشوق‌ها توسط دانشگاه پیام نور استان پیش بینی شده است.
وی توسعه رشته‌های فنی و مهندسی در این دانشگاه را از دیگر برنامه‌های دانشگاه پیام نور خراسان شمالی عنوان کرد و افزود: در این راستا راه اندازی کارگاه‌ها و آموزشگاه‌های مختلف بر اساس سند توسعه در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.
کبیریان همچنین با اشاره به اینکه فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه پیام نور استان باید تقویت و افزایش یابد، گفت: متأسفانه طی سال‌های گذشته 90 درصد از اعتبارات پژوهشی این دانشگاه برگشت خورده و یا در آخر سال جذب شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول