اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان:

10هزار سالمند در گلپایگان زندگی می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان از حضور 10هزار و 600 سالمند در شهرستان گلپایگان خبر داد.

10هزار سالمند در گلپایگان زندگی می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، صبح امروز به همت شبکه بهداشت و درمان گلپایگان و اداره تربیت بدنی، همایش بزرگداشت روز سالمند با حضور سالمندان در "پارک هفده‌تن" گلپایگان برگزار شد.
در این آئین رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان ضمن تبریک روز سالمند، اظهار کرد: دوران سالمندی از اهمیت خاصی برخوردار است و باید توجه ویژه‌ای به تغذیه و ورزش داشته باشید.
محمد صادق فیاضی، افزود: در دوران سالمندی تغییراتی به طور طبیعی در بدن سالمند ایجاد می‌شود که اجتناب ناپذیر است، اما طبق تحقیقات به عمل آمده برخی عوامل می‌تواند سالمندی را به تأخیر بیندازد و یا از شدت تغییرات بکاهد.
وی به عوامل تغذیه‌ای موثر در افزایش طول عمر اشاره کرد و گفت: خوردن مرتب غذا و کم کردن حجم غذا در هر وعده، استفاده از میوه و سبزی و لبنیات در برنامه غذایی روزانه، مصرف‌کم چربی و ثابت نگه‌داشتن وزن و پرهیز از مصرف نمک زیاد می‌تواند به افزایش طول عمر کمک کند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان،تصریح کرد: استفاده از یک برنامه غذایی مناسب می‌تواند از سوء تغذیه، پوکی استخوان، فشار خون بالا، چربی خون بالا، دیابت، سکته‌های مغزی و قلبی و سرطان‌ها جلوگیری کند.
وی، تصریح کرد: هدف از این گردهمایی این است که ورزش سالمندان در جامعه نهادینه شود و سالمندان به این باور برسند که ورزش نقش مهمی در روح و روان آنها دارد و موجب نشاط اجتماعی می‌شود.  
فیاضی در ادامه به تعداد سالمندان شهرستان گلپایگان اشاره کرد و گفت: 10هزار و 600 سالمند در شهرستان زندگی می‌کنند که 13درصد از کل جمعیت شهرستان را به خود اختصاص داده‌اند و شهرستان گلپایگان از این لحاظ جزو شهرهای‌ پیر استان اصفهان محسوب می‌شود.
به گزارش فارس، در حاشیه برگزاری همایش روز سالمند واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان گلپایگان با ایجاد پایگاه سلامت، از سالمندان تست فشار خون، قند خون و وزن به عمل آمد که با استقبال سالمندان مواجه شد و همچنین مربی ورزش سالمندان در فضای پارک به انجام حرکات نرمشی و ورزشی پرداخت و به صورت عملی به سالمندان روش‌های انجام حرکات ورزشی در این دوران را آموزش داد.
انتهای پیام؛/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول