اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌معاون توسعه ورزش اداره ‌کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری:

سالمندان ورزشکار در چهارمحال و بختیاری بیمه می‎شوند

خبرگزاری فارس: معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: تمام سالمندان این استان که در کلاس‌های آموزشی ورزشی شرکت می‌کنند از کارت بیمه ورزشی برخوردار هستند.

سالمندان ورزشکار در چهارمحال و بختیاری بیمه می‎شوند
عبدالرحمان قاسمی امروز در گفت‌‎وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد از ورزش به عنوان یکی از روش‌های مهم کند کردن آهنگ سالمندی نام برد و اظهار کرد: ورزش در دوران سالمندی یکی از مولفه‌های مهم ایجاد سازگاری در افراد مسن، افزایش دوران تحرک و کارایی است.
وی با بیان اینکه ورزش می‌تواند قابلیت حرکت و وضعیت سلامت سالمندان را به طور قابل توجهی ارتقا دهد، افزود: پیشگیری از گسترش بیماری‌های روحی از جمله افسردگی، آلزایمر، تقویت روحیه امید به زندگی و سلامت قلب و عروق و افزایش میزان تحرک در سالمندان از عوامل تاثیر‌گذار ورزش در سالمندان است.
قاسمی خاطر نشان کرد: تقسیم‌بندی زمان ورزش سالمندان در روز بهترین شیوه ورزش کردن است، چرا که این مهم تاثیرات مثبتی بر روی قلب خواهد داشت.
معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه انجام فعالیت‌های بدنی برای سالمندان باید با برنامه‌ریزی صورت‌گیرد، گفت: هرگونه ورزش برای سالمندان مناسب نیست، به همین دلیل ورزش‌های خاصی برای این قشر از جامعه پیش‌بینی شده است.
قاسمی اضافه کرد: فعالیت‌هایی همچون پیاده‌روی و انجام ورزش‌های آبی از جمله شنا را می‌توان در سنین بالا و بدون نگرانی از آسیب دیدگی انجام داد.
وی خاطر نشان کرد: انجام حرکات ورزشی برای مبتلایان به بیماری قلبی عروقی باید با نظر پزشک معالج انجام شود تا مشکلی برای این قشر به‌وجود نیاید.
قاسمی با اشاره به اقدامات این اداره‌کل در راستای رسیدگی به سالمندان، گفت: برگزاری کلاس‌های ورزش صبحگاهی در اکثر مناطق این استان، برگزاری مسابقات آمادگی جسمانی و اجرای ورزش‌های توپی برای سالمندان و پیشکسوتان ورزشی، اعزام سالمند به مسابقات کشوری از جمله این اقدامات است.
وی خاطر نشان کرد: تمام سالمندان این استان که در کلاس‌های آموزشی و همگانی شرکت می‌کنند از کارت بیمه ورزشی برخوردار می‌شوند.
‌انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول