اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تصمیم سازان کشور هنوز به نتیجه نرسیدند؛

10 سال بحث برای ساخت بیمارستان تخصصی سالمندان

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته طب سالمندان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تصمیم سازان کشور هنوز بعد از 10 سال روی ساخت بیمارستان تخصصی سالمندان در کشور به نتیجه نرسیدند.

10 سال بحث برای ساخت بیمارستان تخصصی سالمندان
رضا اسحاقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: همان‌طور که اختصاص یک بخش ویژه به کودکان در هر بیمارستان لازم و ضروری است، ساخت بیمارستان تخصصی برای سالمندان یا حتی یک بخش ویژه در هر بیمارستان برای آنها نیز حتمی است.
وی بیان داشت: بیش از 10 سال است که در سمینارهای مختلف، نشست‌ها، جلسات و گردهمایی‌های مختلف این موضوع مطرح شده اما تاکنون حتی برای ارائه طرح آن کاری صورت نگرفته است.
دبیر کمیته طب سالمندان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: برای تاسیس یک بیمارستان تخصصی یا اختصاص یک بخش ویژه لازم است پرسنل آن هم آموزش دیده باشند که در زمینه تربیت‌ کادر پزشکی که شامل پرستار و متخصصان می‌شود و تأمین تجهیزات و بودجه خاص آن در حال حاضر مشکل است.
وی در زمینه تأثیر منفی خانه‌های سالمندان روی این دسته از افراد افزود: حدود سه ربع قرن و حتی یک قرن، مطالعات جهانی نشان می‌دهد که نگهداری سالمندان بیرون از محل زندگی خود یک کار اشتباهی بوده است.
اسحاقی ادامه داد: سیاست‌های دنیا و از جمله ایران بر این بنا شده که به جای اینکه سالمندان را برای دریافت خدمات به خارج از محل زندگی خود ببریم، مراقبت‌های بهداشتی و درمان و سرویس خدمات را به داخل خانه ببریم.
وی با تاکید بر اینکه نگهداری سالمندان باید در محل طبیعی زندگی آنها باشد، اضافه کرد: به دلیل پیچیدگی ارائه خدمات به سالمندان لازم است در صورت نیاز، این افراد برای دریافت خدمات به صورت پاره وقت از محل زندگی خود دور شوند.
دبیر کمیته طب سالمندان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: سند ملی سلامت سالمندان با همکاری وزارت بهداشت و بهزیستی در حالی تدوین شد که نیازهای سالمندان مثل تأمین معیشتی و تندرستی آنها و بر اساس  آمار و ارقام بنا شده است.
وی اظهار داشت: از نظر آمار، نزدیک به 50درصد سالمندان دچار انواع مشکلات هستند که نیاز به مراقبت‌های فوری دارند.
اسحاقی افزود: از آنجایی که سالمندان در هر لحظه نیاز به بستری شدن دارند و هم‌زمان با مشکلات مثل فشارخون، مشکل خواب، ادرار و غیره روبرو هستند بنابراین به مراقبت‌های ادغام یافته احتیاج دارند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول