اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی:

رشته کارشناسی ارشد مدیریت سالمندان راه‌اندازی میشود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد خراسان رضوی گفت: کارشناسی تغذیه معلولان، پیشگیری از اعتیاد، مدیریت امور ناشنوایان و مدیریت امور سالمندان نیز در سطح کارشناسی ارشد ایجاد می‌شود.

رشته کارشناسی ارشد مدیریت سالمندان راه‌اندازی میشود
 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از اداره ‌کل بهزیستی خراسان رضوی، ناصر پریز در بازدید از این مرکز اظهار داشت: این مرکز از نظر کیفیت آموزشی و نحوهی ارزشیابی دانشجویان، نخستین مقام را در بین مراکز استان داراست.
پریز افزود: از نظر فضای آموزشی و وسعت زیربنا نیز مرکز علمی کاربردی بهزیستی، جایگاه پنجم را دارد.
وی اظهار داشت: سازمان‌هایی مانند آب و برق، هواشناسی، جهاد کشاورزی و جهاد دانشگاهی که از نظر سازماندهی و امکانات، موقعیت بهتری دارند در مکان‌های بالاتر قرار می‌گیرند و در بین سایر دوایر دولتی، بهزیستی استان، از نظر وسعت و نوع فضای آموزشی، در جایگاه نخستین نهاد علمی کاربردی قرار می‌گیرد.
وی درباره تغییرات تازه در نظام آموزشی علمی کاربردی گفت: شرط داشتن مدرک پیش‌دانشگاهی که پیش از این برای ورود به دانشگاه در برخی رشته‌ها الزامی بود اکنون برداشته شده و تمام علاقه‌مندان رشته‌های علمی کاربردی می‌توانند در رشته و مهارت مورد نظر خود در آموزش عالی، ادامه‌ تحصیل دهند.
وی گفت: همچنین 95 درصد اختیارات گسترش واحدهای دانشگاهی علمی کاربردی به استان‌ها واگذار شده و برنامه‌ریزی درسی نیز از اختیاراتی است که به استان‌ها داده شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 53 مرکز علمی کاربردی در استان خراسان رضوی فعالیت دارند گفت: از این تعداد 23 مرکز توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده و بقیه از سوی نهادهای دولتی یا عمومی تأسیس شده‌اند.
پریز خاطر نشان کرد: بهزیستی خراسان رضوی باید از اختیارات استانی مراکز، بهره‌ی بیشتری ببرد و موضوع بازنگری مواد درسی، تألیف کتب درسی و گسترش رشته‌های دانشگاهی را مورد توجه جدی‌تری قرار دهد.
در این بازدید، جانشین مرکز علمی کاربردی بهزیستی خراسان رضوی گفت: در تلاش هستیم که 30 رشته‌ی جدید را وارد نظام آموزشی مرکز کنیم و برای تأسیس 9 رشته که در سطح مدیران دانشگاه، قطعی شده، به استان درخواست داده شده که در صورت تصویب، این رشته‌ها از سال آینده دانشجو می‌پذیرند.
حمید صالح‌پور افزود: پیشگیری از معلولیت‌های جسمی و ذهنی، مدیریت مشاغل خانگی، مراقبت دوران سالمندی، مدیریت امور نابینایان، و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، از جمله رشته‌هایی است که در مقطع کارشناسی تأسیس می‌شود.
وی اظهار داشت: کارشناسی تغذیه معلولان، پیشگیری از اعتیاد، مدیریت امور ناشنوایان و مدیریت امور سالمندان نیز در سطح کارشناسی ارشد ایجاد می‌شود.
وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر 840 دانشجو در این مرکز مشغول تحصیل هستند گفت: این دانشجویان در رشته‌های روابط عمومی، امداد سوانح، آسیب‌های اجتماعی و حسابداری در مقطع کارشناسی و رشته‌های مربی پیش‌دبستانی، مربی خانه‌ کودک، مربی آموزش استثنایی، اصلاح و تربیت، مربی معلولین ذهنی، جامعه‌شناسی شهری و مددکاری اجتماعی در مقطع کاردانی به تحصیل اشتغال دارند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول