اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال‎ جاری؛

10 موقوفه جدید در چهارمحال‌و‌بختیاری ثبت شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از ثبت 10 موقوفه جدید در سال‌ جاری در این استان خبر داد.

10 موقوفه جدید در چهارمحال‌و‌بختیاری ثبت شد
حجت‌الاسلام شوذب شیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 140 موقوفه در این استان به ثبت رسیده است.
وی بر ضرورت فراهم آوردن زمینه ایجاد وقف‌های جدید در این استان تأکید کرد و افزود: وقف باید متناسب با نیازهای ضروری جامعه صورت بگیرد.
شیری از آغاز جهاد فرهنگی در بقاع متبرکه این استان خبر داد و گفت: این اداره‌ کل با استقرار بیش از 170 روحانی در امامزاده‌های این استان در زمینه‌های مختلف فرهنگی در حال فعالیت است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری بر ضرورت تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تأکید کرد و گفت: هم‌اکنون طرح جامع در 70 درصد بقاع متبرکه این استان در حال اجراست.
شیری افزود: انجام طرح‌های عمرانی و فرهنگی در 97 امامزاده این استان از دیگر برنامه‌های اجرایی این طرح است.
وی ترویج و تبلیغ فرهنگی وقف را از اولویت‌های اساسی این اداره‌کل در سال‌جاری برشمرد و گفت: اخذ سند موقوفات و پیگیری و تعیین تکلیف دعاوی موقوفات در محاکم قضایی از دیگر این اولویت‌ها به‌ شمار می‎رود.
این مقام مسئول در ادامه از افزایش 20 درصدی زائران اماکن مقدسه در این استان خبر داد و گفت: از مجموع امامزادگان این استان بقاع متبرکه حمزه‌علی بلداجی، حکیمه ‌خاتون و حلیمه‌ خاتون شهرکرد، سید بهاءالدین محمد شیخ شبان، سید محمد بارده و سید محمداکبر دستگرد بیشترین زائران را پذیرا بودند.
وی افزود: اجرای طرح‌های عمرانی و طرح‌های بازسازی و مرمت امامزادگان ابزار مهمی در راستای جذب بیشتر زائران این اماکن متبرکه موثر است.
شیری تعداد امامزادگان این استان را افزون بر 97 بارگاه اعلام کرد و افزود: از این تعداد بیش از 36 امامزاده منصوب به حضرت امام زین‌العابدین (ع)، 38 امامزاده منصوب به حضرت امام حسن (ع) و هشت امامزاده منصوب به حضرت امام موسی‌بن جعفر (ع) است.
وی اضافه کرد: از مجموع 97 بقعه متبرکه در این استان 18 بقعه در شهرستان شهرکرد، 10 بقعه در شهرستان بروجن، نه بقعه در شهرستان فارسان، 42 بقعه در شهرستان لردگان، پنج بقعه در شهرستان اردل، چهار بقعه در شهرستان کوهرنگ 17 بقعه در شهرستان کیار مستقر هستند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول