اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی:

اشاعه ترویج فرهنگ علوی اولویت‌ جشنواره رضوی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی گفت: اشاعه ترویج فرهنگ علوی بالاترین هدف جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است.

اشاعه ترویج فرهنگ علوی اولویت‌ جشنواره رضوی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد اکبری جمعه‌شب در جمع مسئولان ارشاد خراسان جنوبی اظهار داشت: جشنواره‌هایی که مرتبط با ائمه هستند از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند به‌طوری‌که رویکرد تمامی دولت‌های اسلامی در نظام اشاعه فرهنگ علوی بوده است.
وی ادامه داد: گسترش فعالیت‌های فرهنگ رضوی مرتبط با سیره معصومان به ویژه امام رضا(ع) و گرامیداشت تولیدات و پدیدآورندگان آثار فرهنگی در زمینه سیره و شخصیت و معارف امام رضا(ع) است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی افزود: بسط و توسعه انفاق و نیکوکاری با ترویج سیره عملی امام رضا(ع، گسترش و کیفیت‌بخشی به سفر‌های فرهنگی و زیارتی، ترویج فرهنگ زیارت به صورت گروهی، خدمت‌رسانی مطلوب به محرومان و نیازمندان و ارتقای سطح اردوهای آموزشی زیارتی از اهم اهداف برگزاری این جشنواره است.
اکبری تبیین و ترویج فرهنگ و در ارتباط با اکرام ایتام، دستیابی به راهکارهای کاربردی برای ارتقای فعالیت‌های اکرام و ایتام، دستیابی به نظام مطلوب و رسیدگی به محرومان، گسترش میزان حمایت مردمی از نیازمندان در جامعه اسلامی، توسعه و ترویج سنت قرض‌الحسنه در جامعه و گسترش فرهنگ کار و کارآفرینی از منظر سیره ائمه به ویژه امام رضا(ع) را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.
وی با بیان اینکه این همایش‌ها در دهه کرامت برگزار می‌شود، افزود: مقرر شد از سال آینده همه استان روی موضوعات جشنواره رضوی که به امداد واگذار شده کار کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی اذعان داشت: رویکرد جشنواره از لحاظ معنوی بسیار مشخص است که مهم‌ترین آن فرهنگ رضوی است؛ بعد مذهبی و فرهنگی مهم‌ترین بعدی است که در مسیر آن می‌توانیم کار کنیم.
وی اضافه کرد: وقتی که در ارتباط با سیره معصومان و جایگاه شخصیتی ایشان صحبت می‌کنیم بارزترین آن مباحث فرهنگی و مذهبی است که باید سیره آن را در جامعه پیدا کنیم که به تمام جشنواره‌ها و همایش‌ها از منظر مباحث مذهبی نگاه می شود.
اکبری تصریح کرد: یکی از رسالت‌های اصلی اهداف این جشنواره پاسداشت و گرامیداشت برای کسانی است که در زمینه سیره و شخصیت‌ ائمه تولیدات دارند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی اضافه کرد: نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ رضوی بسیار مهم است نه تنها از این بعد، بلکه به لحاظ رویکرد رسالتی و فراگیر مخاطبی که دارند به ویژه رادیو و تلویزیون که قرار باشد بخشی از تقویت و ترویج کنند مهمترین کانال برای اشاعه این فرهنگ هستند که بالاترین تأثیرگذاری را دارند.
اکبری با بیان اینکه امسال فرهنگ‌سازی خوبی در اجرای این جشنواره شده است، افزود: هر سال با تنوع موضوعات روبه‌رو هستیم و کاملا مشخص است که جای خود را باز کرده و یکی از ملاک‌های ارزیابی فعالیت‌های علوم پژوهشی است که دنبال می‌شود.
انتهای پیام،/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول