اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه کرامت؛

جشنواره رضوی در گچساران آغاز شد

خبرگزاری فارس: همزمان با دهه کرامت، جشنواره سفرنامه و خاطرات رضوی همراه با برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های متنوع در گچساران آغاز شد.

جشنواره رضوی در گچساران آغاز شد
فرماندار گچساران امروز و در حاشیه مراسم افتتاحیه جشنواره رضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: برگزاری مراسم و جشن‌های دهه کرامت در معرفی فرهنگ اهل بیت (ع) به مردم بسیار مؤثر است.
سید اکبر علیزاده ابراز داشت: با توجه به سفارش‌های فراوان پیامبر (ص) نسبت به کرامت دختران، مسئولان فرهنگی باید برای معرفی ابعاد شخصیتی، روحی و رفتاری دختران و رسیدگی به مشکلات آنان برنامه‌های متنوعی داشته باشند.
وی با اشاره به لزوم گرامیداشت دهه کرامت و بیان ابعاد زندگی و شخصیتی اهل بیت (ع) خاطرنشان کرد: جشن‌های مردمی دهه کرامت با روز ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و تا 11 ذیقعده سالروز میلاد مبارک امام رضا (ع) ادامه می‌یابد که لازم است برنامه‌های گسترده‌ای اجرا شود.
این مقام عالی اجرایی در گچساران ادامه داد: دهه کرامت بستر مناسبی برای تقویت روح نشاط و همچنین مبارزه با تهاجم‌های گسترده و هجمه سنگین نسبت به اهل بیت(ع) است.
علیزاده با بیان اینکه مسئولان و متولیان فرهنگی باید در اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی دقت لازم را داشته باشند، عنوان کرد: پرهیز از ناهنجاری‌های فرهنگی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی بوده که لازم است به آن توجه ویژه شود.
وی با اشاره به لزوم دقت در ظرافت‌های برگزاری جشن‌ها و شادی‌ها ابراز داشت: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی باید به گونه‌ای طراحی، برنامه‌ریزی و اجرا شود که ناهنجاری‌های فرهنگی با عنوان برنامه فرهنگی برگزار نشود.
فرماندار گچساران شناخت سیره اهل بیت (ع) و از جمله امام رضا (ع) را بسیار ضروری عنوان کرد و گفت: بدون شناخت سیره اهل بیت (ع) گمراهی و ضلالت به زندگی‌های فردی و اجتماعی ورود پیدا می‌کند.
علیزاده روحانیون را سبب ارتقای فرهنگ رضوی در جامعه عنوان کرد و افزود: استفاده از امکانات رسانه‌ای و افراد خبره به ویژه روحانیون از جمله راهکارهای ارتقای فرهنگ رضوی است.
این مسئول استفاده از افراد نخبه و آگاه به امور در راستای بهتر اجرا شدن برنامه‌ها را گامی مؤثر در راستای اجرای بهتر برنامه‌های فرهنگ دانست و تصریح کرد: بدون وجود برنامه‌ریزی و تبلیغ عملی، فرهنگ رضوی و اهل بیت (ع) در جامعه رواج نمی‌یابد.
وی در گچساران با اشاره به اهمیت جایگاه روایات و توصیه‌های ائمه در ارتقای فرهنگ رضوی و لزوم برگزاری هرچه با شکوه‌تر جشنوراه‌های رضوی متذکر شد: در دیدگاه اسلام و اهل بیت (ع) فرهنگ و هنری ارزشمند است که بتواند انسان را به معبود نزدیک کند.
علیزاده ترویج فرهنگ اسلامی را یکی از مهم‌ترین وظایف نظام اسلامی عنوان کرد و اذعان داشت: اگر هنرمندان بتوانند از تخصص خود در زمینه‌های فرهنگی و مذهبی استفاده کنند بدون شک می‌توانند در ترویج فرهنگ اسلامی و رضوی نقش به‌سزایی داشته باشند.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول