اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیرجند:

جشنواره رضوی در مسیر تمدن اسلامی حرکت کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بیرجند گفت: رسالت اصلی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) تشریح نشر و تمدن اسلامی و فرهنگ غنی شیعه به سراسر جهان است.

جشنواره رضوی در مسیر تمدن اسلامی حرکت کند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی رضایی بیرجندی صبح امروز در جمع مسئولان ارشاد خراسان جنوبی اظهار داشت: احیای فرهنگ رضوی یکی از ضروری‌ترین اموری است که اگر در جامعه اتفاق بیفتد تمام مشکلات جامعه حل می‌شود.
وی از شاخه‌های فرهنگ رضوی به تواضع و معنویت اشاره کرد و افزود: فرهنگ رضوی به معنای تواضع، علم، معنویت، توانمند بودن و مجاهد بودن است که این فرهنگ از ضروری‌ترین فعالیت‌ها است.
امام جمعه بیرجند بر ضرورت الگوگیری از شخصیت گوهربار امام رضا(‌ع‌) اشاره و ادامه داد: ‌شخصیت امام رضا(ع) الگویی است قابل بهره‌برداری در تمام عرصه‌ها و آشنایی با این وجود می‌تواند در زندگی همه ما جهت‌آفرین باشد.
رضایی با بیان اینکه برگزاری یک همایش یا جلسه به تنهایی برای احیای آن کافی نیست، افزود: باید در راستای فرهنگ رضوی برنامه‌ریزی شود که هنرمندان، معلمان، عالمان، اساتید دانشگاه و روحانیان در برگزاری آن سهیم، توجیه و ساماندهی شوند.
وی با اشاره به برگزاری بخش نقاشی خط و خط نگاره در استان خراسان جنوبی اذعان داشت: هنرمندان باید فرهنگ جامعه را در آثار خود بالنده و به آن هویت دهند.
امام جمعه بیرجند با بیان اینکه یأس و ناامیدی امروز جامعه زایده فرهنگ غربی است، اظهار داشت: فرهنگ رضوی، فرهنگ امید و تلاش است که نه تنها باید آن را احیا کنند بلکه جزو کارهای اساسی در جامعه است که در این بین قشر هنرمند می‌تواند بیشتر نقش را ایفا کند.
رضایی ادامه داد: وجود بارگاه مقدس امام رضا(ع) به عنوان دانشمندی که در عصر خود آزاداندیشی و گفتمان دینی را ترویج دادند یکی از سندهای افتخار مردم مسلمان ایران اسلامی است که باید در این گونه جشنواره‌های به آن به صورت ویژه پرداخته شود.
وی با تأکید بر ضرورت شناخت و تبیین ابعاد شخصیتی امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: بر همه ما لازم است که نسبت به شناخت شخصیت امام رضا(ع) در ابعاد مختلف تلاش و اقدامات مورد نیاز را انجام دهیم.
امام جمعه بیرجند با تأکید بر معرفی ابعاد شخصیتی امام رضا(ع) به نسل جوان جامعه یادآورشد: با توجه به اینکه کلام امام رضا(ع) به ذات الهی متصل است لذا این کلام جامع و الهی است و باید برای نسل امروز تبیین و تشریح شود که برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) می‌تواند مؤثرترین گام در این راه باشد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول