اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

فرهنگ قرآنی از طریق جشنواره رضوی تبیین شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: فرهنگ پویای قرآن و ائمه اطهار باید از طریق جشنواره رضوی به ویژه قسمت هنر آن در جامعه تبیین شود.

فرهنگ قرآنی از طریق جشنواره رضوی تبیین شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن مجنونی جمعه‌شب در جمع مسئولان ارشاد خراسان جنوبی اظهار داشت: جشنواره رضوی باید با دیدگاه جمع‌آوری آثار هنری و استعدادیابی هنرمندان در عرصه‌های مختلف صورت گیرد.
وی ادامه‌ داد: جشنواره رضوی یکی از بهترین جشنواره‌های کشوری است که از آن می‌توان برای ترویج فرهنگ رضوی استفاده کرد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: زمانی دستاوردهای این جشنواره را موفق محسوب می‌کنیم که اهداف جشنواره را که از مهم‌ترین آن انتقال سیره ائمه اطهار به ویژه امام رضا(ع) توسط هنرمندان به وسیله عرصه‌های مختلف هنری به مردن به ویژه جوانان انتقال پیدا کند.
مجنونی اظهار داشت: از آن جایی که رسانه‌های دیداری، شنیداری و کتب با گستره وسیع در جامعه عمل می‌کنند می‌توانند بهترین نقش را در تبیین آثار فرهنگ رضوی داشته باشند.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین شاخصه فرهنگ رضوی خدمت بی‌‌منت به مردم است، ادامه داد: مسئولان و مدیران باید این شاخصه امام رضا(ع) را در دستور کار خود قرار دهند به صورتی که وقتی خدمتی به مردم می‌کنند منتی بر سر آن‌ها نداشته باشند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: مهم‌ترین دستاوردی که از برگزاری جشنواره رضوی می‌توان گرفت ولایت‏پذیری است که اگر در جامعه نهادینه شود به هدف خود خواهیم رسید.
مجنونی با اشاره به اینکه شرکت‏کنندگان اصلی در این جشنواره هنرمندان جامعه هستند، خاطرنشان کرد: سوق دادن افکار هنرمندان به سمت و سوی فرهنگ ائمه می‌تواند در خلاقیت فکری و تولیدات هنری آن‌ها در این زمینه بسیار تأثیرگذار باشد و از طرف دیگر افراد غیر هنرمند نیز با ابزار هنر بهتر می‌توانند پیام‌های فرهنگی مربوط به جشنواره را دریافت کنند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول