اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت مازندران:

یارانه جدید برای واحدهای صنعتی وجود ندارد

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: به دنبال یارانه‌های جدید برای اداره یک واحد صنعتی نباشیم.

یارانه جدید برای واحدهای صنعتی وجود ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مرتضی هاشم‌پور شامگاه جمعه در جمع فعالان لبنیات ایران اظهار داشت: در سه سال گذشته اساس کار حمایت از تولید و حرکت به سمت اقتصاد پویا و شفاف است.
وی خاطرنشان کرد: این موضوع در قانون برنامه پنجم توسعه مورد توجه است و دولت و مجلس هم توجه به اقتصاد پویا را در اولویت قرار دادند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران یادآور شد: در بند 28 قانون بودجه سال 90 اشاره شده به منظور حمایت از تولید، بانک‌ها و موسسات اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی اجازه دارند با تصویب هیئت مدیره، معوقات بانکی واحدها را به مدت پنج سال تقسیط کرده و بعضا جرایم دیرکرد را ببخشند.
این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: دولت به دنبال حمایت از تولید است.
هاشم‌پور با بیان اینکه مسیر صحبت در همایش را باید به سمت بسترهای قانونی هدایت کنیم، ابراز داشت: هدفمندسازی یارانه‌ها از نگاه دولت به دنبال چند پیام است.
وی افزود: مسابقه پایان‌ناپذیر نهضت کاهش هزینه در مسیر یک مدیریت منطقی بر کارگاه و بنگاه حاکمیت پیدا خواهد کرد و این نهضتی تمام‌نشدنی است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران تصریح کرد: باید قبول کنیم عمر تولید یارانه‌ای به سر رسیده و دولت یارانه‌ها را مستقیم به مردم می‌دهد.
وی ادامه داد: برای دستیابی به جایگاه بازارهای بین‌المللی باید امکان رقابت داشته باشیم که نیازمند کاهش قیمت تمام شده و افزایش بهره‌وری و استانداردسازی مصرف انرژی است.
هاشم پور خاطرنشان کرد: باید جلوی اتلاف انرژی در بنگاه‌ها گرفته و ضایعات مدیریت شوند و در این صورت خدمتی که قانون هدفمندی به یک بنگاه کرده شاید کم‌نظیر باشد. 
این مسئول گفت: این واقعیت را باید بسیار جدی بپذیریم که به دنبال یارانه‌های جدید برای اداره یک واحد صنعتی نباشیم.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران ادامه داد: واقعیت به ظاهر تلخ است ولی شیرینی قانون هدفمندی یارانه‌ها این است که واحدهایی که خود را با این قانون هماهنگ نکنند از چرخه اقتصادی خارج می‌شوند.
وهاشم‌‌پور متذکر شد: باید بر واحد تولیدی خود مدیریت اقتصادی و واقع‌بینانه داشته باشیم.
وی در پایان اذعان داشت: به جای عارضه‌یابی که ببینیم چه عواملی باعث ضرر به این صنایع می‌شوند فقط یک جمله می‌گوییم که « وام می‌خواهیم».
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول