اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت‌، معدن و تجارت مطرح کرد:

تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در وزارت صنعت‌ / بها دادن به تولیدات داخلی

خبرگزاری فارس: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اولویت‌ وزارت صنعت‌، معدن و تجارت احداث نیست بلکه اتمام و تکمیل طر‌‌ح‌های نیمه‌تمام است لذا باید بر‌نامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که طر‌ح‌های نیمه‌تمام را به بهره‌برداری بر‌سانیم.

تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در وزارت صنعت‌ / بها دادن به تولیدات داخلی
به گزارش خبر‌گزاری فارس از کرمانشاه، صفدر رحمت‌آبادی در مراسم معارفه سر‌پرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه که با حضور مسئو‌لان استان و نمایند‌گان مجلس استان در سالن کنفرانس‌ سازمان صنایع و معادن استان کرمانشاه بر‌گزار شد، افزود‌: بحث ادغام سازمان‌ها در دولت‌های پیشین نیز مطرح بود که در دولت نهم و دهم لایحه ادغام به مجلس شورای اسلامی داده شده و مورد تصویب قرار گرفت‌.
وی ادامه داد‌: اولویت‌ وزارت صنعت‌، معدن و تجارت احداث نیست بلکه اتمام و تکمیل طر‌ح‌های نیمه‌تمام است لذا باید بر‌نامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که طر‌‌ح‌های نیمه‌تمام را به بهره‌برداری بر‌سانیم.
 
*بها دادن به تولیدات داخلی  
معاون وزیر صنعت‌، معدن و تجارت اضافه کرد‌: باید به تو‌لیدات داخلی بها دهیم تا بتوانند در بازار جهانی حضور یابند یعنی تولیدات داخلی با‌ید کیفیت صادرات داشته باشد.
 
*صیانت از واحد‌های موجود نهایت همه تولیدات
وی با اشاره به مهم‌ترین دلیل ادغام دو سازمان‌ صناع و معادن و بازرگانی تصریح کرد‌: مهم‌ترین دلیل ادغام این دو نهاد، همسو‌سازی تولید و تجارت بوده؛ تولید صادرکنندگان شعار اصلی‌ وزارت صنعت‌، معدن و تجارت است و تولیدات صنعتی و معدنی باید تجارت شوند.
 
*تمر‌کز‌زدایی از مرکز واگذاری به امور سازمان‌های استانی
رحمت‌آبادی افزود‌: تمر‌کز‌زدایی از مرکز واگذاری به امور سازمان‌های استانی در بر‌نامه ادغام مورد تاکید است یعنی‌ هر اختیاری که در خدمت سازمان‌های مرکز است به سازمان‌های استانی نیز داده شود.
 
*وحدت میان پرسنل دو سازمان 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت‌ ادامه داد‌: تلفیق سازمان صنایع و معادن با بازرگانی باید به گونه‌ای باشد که از تمام نیرو‌های کار‌آمد و متعهد استفاده شود و در میان پرسنل دو سازمان وحدت ایجاد کنیم‌.
 
*‌جهاد اقتصادی به جهاد‌گر نیاز دارد
وی با اشاره به جها‌دگران‌ در عرصه جهاد اقتصادی ادامه داد‌: جهاد‌گران مسئولان کشور و مردم هستند و مسئو‌لان باید در بیان طرح و ایده‌ها بر‌نامه‌‌ریزی داشته باشند و مردم‌ نیز به عنوان فعا‌لان اقتصادی در کنار مسئو‌لان باشند.
رحمت‌آبادی با اشاره به شاخص‌های استان کرمانشاه افزود‌: استان کرمانشاه در زمان جنگ خسار‌ت‌های زیادی دیده است هم‌اکنون در استان نیروی کار مناسب‌ و پایانه‌های بزرگ صادراتی وجود دارد و مرز مشترک با کشور عراق که زمانی تهدید بود به فرصت تبدیل شده است.

*کرمانشاه به دروازه صادرات تبدیل شود
وی ادامه داد‌: آب و خاک حاصلخیز‌، فرودگاه‌های بین‌المللی و قرار داشتن در مسیر‌های ترانزیت از جمله شا‌خص‌های استان بوده اما با این توانمندی‌ها‌ رتبه صادرات‌ استان کرمانشاه 24 است.  معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت‌ در پایان گفت: باید همه مسئو‌لان کمک کنند کتا استان کرمانشاه به دروازه صادرات تبدیل شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول