اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد:

کاروان 175 نفره کهگیلویه و بویراحمد راهی حج تمتع می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال کاروان 175 نفره کهگیلویه و بویراحمد راهی حج تمتع می‌شود.

کاروان 175 نفره کهگیلویه و بویراحمد راهی حج تمتع می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، رحمان فاضلی امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: در حج تمتع امسال یک کاروان 175 نفره از این استان به اضافه 10 نفر عوامل کاروان شامل 90 نفر مرد و 85 نفر زن از استان کهگیلویه و بویراحمد راهی خانه خدا می‌شوند.
مدیرکل حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: کسانی که امسال به حج تمتع مشرف می‌شوند آن دسته از کسانی هستند که در آبان ماه سال 84 در بانک ملی ثبت‌نام کرده‌اند و کسانی که بالای 80 سال دارند تمهیدی برای آن‌ها اندیشیده شده و فراخوانی برای آن‌ها داشتیم تا به‌صورت ویژه بتوانند در حج امسال شرکت کنند چرا که در شرایط عادی تا سال‌ها نوبت آن ها برای تشرف به حج تمتع نمی‌رسید.
فاضلی ابراز داشت: بعد از ثبت‌نام اولیه کار معاینات پزشکی آن‌ها انجام شد و کسانی که استطاعت پزشکی داشتند تایید شدند و تعداد 9 نفر نیز به واسطه نداشتن شرایط پزشکی، امکان سفر برای آن‌ها مهیا نشد.
وی گفت: بعد از تعیین استطاعت جسمی، کار ثبت‌نام قطعی انجام شد که با پرداختن هزینه سفر که امسال 4 میلیون و 216 هزار و 500 تومان است، حاجیان راهی خانه خدا می‌شوند.
این مسئول به دیگر هزینه‌های حج تمتع اشاره کرد و ادامه داد: غیر از این، هزینه قربانی کردن برای هر زائر 123 هزار تومان و هزینه‌های تکلیفی 28 هزار تومان است که علاوه بر این‌ها هزینه عوارض خروج از کشور نیز 25 هزار تومان خواهد بود.
مدیرکل حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری 13 جلسه آموزشی در گچساران و یاسوج خبر داد و اضافه کرد: کاروان‌های ما به‌طور مستمر کار آموزش را انجام می‌دهند، ولی چون زائران از کل استان‌های کشور هستند و دسترسی به مرکز ندارند، در محل سکونت و برای رفاه حال آن‌ها کلاس‌های آموزشی را برگزار کردیم.
فاضلی از در اختیار گذاشتن بسته‌های آموزشی برای زائران بیت‌الله الحرام این استان سخن به میان آورد و اذعان داشت: به اندازه افراد حاضر در کاروان‌ها، قرآن‌های نفیسی با حجم مناسب برای همراهی در اختیار آن‌ها قرار دادیم.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول