اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد:

حجاج از تبیین بیداری اسلامی غافل نمی‌شوند‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که تبیین بیداری اسلامی دغدغه همه مسلمانان جهان در مناسک حج امسال است، گفت: حجاج کهگیلویه و بویراحمدی از تبیین بیداری اسلامی در مناسک حج امسال غافل نمی‌شوند.

حجاج از تبیین بیداری اسلامی غافل نمی‌شوند‌
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، رحمان فاضلی امروز در آستانه هفته حج در جمع اصحاب رسانه این استان با بیان این‌که موج بیداری اسلامی به همه جای دنیا سرایت کرده و امروز همه وظیفه داریم از هر تریبونی این حرکت عظیم و آگاهانه جهان اسلام را تبیین کنیم، اظهار کرد: در فریضه حج امسال نیز این موضوع با جدیت دنبال می‌شود که حجاج استان ما نیز پا به پای سایر حجاج ایرانی و غیر ایرانی بصیرت‌مند از این موضوع مهم غافل نخواهند شد.
وی بیداری اسلامی کنونی را محصول فریضه حج دانست و گفت: بی‌شک آن‌چه که موجب خیزش کنونی در جهان اسلام شد در درجه نخست مربوط به روشنگری‌های انجام شده در مناسک حج اعم از عمره و تمتع بوده که نقش حجاج ایرانی در این حرکت عظیم بی‌بدیل است.
مدیرکل حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هیچ کشوری همچون ایران اسلامی به همه ابعاد تکاملی حج توجه ندارد و به واسطه این توجه است که آثار و نتایج مطلوبی عاید مردم جهان اسلام و بیداری در سراسر جهان از جمله در کشورهای غیر مسلمان نیز شده است.
وی به نقش حجاج در این زمینه اشاره کرد و بیان کرد: بصیرت‌بخشی در مناسک حج وظیفه هر انسان آگاه و معتقدی است که به سرنوشت امت اسلامی اهمیت داده و به فکر توسعه تفکر اسلام ناب محمدی در پهنه عالم است.
فاضلی از بصیرت‌مندی حجاج این استان سخن به میان آورد و گفت: حجاج غیرتمند استان ما نیز همراه و همگام با سایر مسلمانان بصیرت‌مند ایران اسلامی و سایر نقاط جهان که در مناسک حج شرکت می‌کنند به قطع یقین این وظیفه مهم خود را جامه عمل خواهند پوشاند.
وی گفت: اندرزها و نصایح امام راحل و مقام معظم رهبری همچون چراغ راهی برای حجاج کشور و استان ما و البته سایر مسلمین جهان بوده که باید همواره به ابعاد مختلف حج از جمله بعد سیاسی آن که مربوط به روشنگری اسلامی است توجه نشان دهند.
فاضلی از برنامه خوب امسال حجاج این استان برای نایب‌الزیاره شدن شهدای اخیر مبارزه با گروهک تروریستی پژاک خبر داد و گفت: در مناسک حج امسال حاجیان ما با طواف برای شهدای اخیر استان، نایب‌الزیاره این ستارگان تابناک و گوهرهای درخشان خواهند شد.
انتهای پیام،/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول