اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان یزد هشدار داد:

بدترین مجازات ممکن با حجاج حامل مواد مخدر

خبرگزاری فارس: دادستان یزد گفت: در عربستان با حجاجی که با خود موادمخدر، مواد روانگردان یا داروهای ترک اعتیاد به همراه داشته باشند، به بدترین و شدیدترین نحو ممکن برخورد خواهد شد.

بدترین مجازات ممکن با حجاج حامل مواد مخدر
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، جمال قضاوتی در نشست بررسی راهکارهای جلوگیری از اعزام حجاج آلوده به موادمخدر به حج تمتع با حضور با فرمانده پلیس مبارزه با موادمخدر و دست‌اندرکاران حج و زیارت استان یزد اظهار داشت: تعامل بسیار خوبی بین دستگاه قضایی، سازمان حج و زیارت استان، پلیس مبارزه با مواد مخدر همچنین پلیس فرودگاه برای برخورد با زائرانی که قصد انتقال موادمخدر به خارج از کشور را دارند وجود دارد و نسبت به گذشته در این زمینه اقدامات پیشگیرانه مناسب‌تری صورت گرفته است.
وی با اشاره به نزدیک شدن ایام حج تمتع افزود: حجاج از انتقال مواد مخدر و داروهای ترک اعتیاد و مواد روانگردان و چیزهایی که باعث شک مأموران کشور عربستان می‌شود باید به طور جدی خودداری کنند.
قضاوتی خاطرنشان کرد: حجاجی که به دلیل داشتن مواد مخدر و روانگردان در کشور عربستان دستگیر شوند، متحمل بدترین نوع مجازات حبس خواهند شد و به طور قطع در بدترین مکان‌ها و شرایط زندانی می‌شوند.
دادستان عمومی و انقلاب یزد با بیان اینکه انتقال مواد مخدر توسط زائران باعث ضربه و خدشه به نظام و کشور می‌شود، اظهار داشت: عربستان سعودی در صورتی که از حجاج کشورمان موادمخدر کشف کند به تبلیغات منفی علیه کشور و نظام جمهوری اسلامی می‌پردازد.
وی تاکید کرد: بر همین اساس ضرورت دارد تا حجاج آلوده قبل از عزیمت به کشور عربستان نسبت به ترک اعتیاد اقدام کنند.
قضاوتی خاطرنشان کرد: با اقدامات خوبی که طی چند سال گذشته صورت گرفته است، توانسته‌ایم از انتقال موادمخدر به کشورهای دیگر به ویژه عربستان و مالزی به بهترین نحو جلوگیری کنیم.
وی از مدیران و پزشکان کاروان‌ها خواست تا بر حجاج نظارت بیشتری داشته باشند و اگر کسانی دارای اعتیاد به موادمخدر هستند شناسایی و برای ترک اعتیاد به سازمان حج و زیارت معرفی کنند.
قضاوتی در بخشی دیگر از سخنان خود عنوان کرد: طی سال‌های گذشته در مورد آگاه‌سازی حجاج در زمینه حمل مواد مخدر اقدامات متعددی صورت گرفته است و هنگام آغاز اعزام زائران به حج تمتع قاضی کشیک در فرودگاه به صورت مستمر حضور دارد تا در صورت بروز جرائم با مجرمان برخورد قاطع قضایی صورت گیرد.
دادستان عمومی و انقلاب یزد افزود: در صورت کشف موادمخدر از زائر، گذرنامه وی ضبط و ممنوع الخروج می‌شود و به طور قطع دچار مشکلات و ضرر و زیان فراوانی خواهد شد.
وی همچنین به حجاج توصیه کرد: در صورتی‌که قصد استفاده از دلار را دارند از بانک‌ها و صرافی‌های معتبر که دارای مجوز هستند اقدام به تهیه دلار کنند و از بردن دلارهای تقلبی خودداری کنند زیرا جرم حمل دلارهای تقلبی کمتر از موادمخدر نیست.
قضاوتی از مدیران کاروان‌ها خواست تا نسبت به مسئله رعایت حجاب اسلامی از سوی بانوان زائر توجه ویِژه‌ای داشته باشند.
رئیس سازمان حج و زیارت استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: افرادی که در یک کاروان حامل موادمخدر باشند به حیثیت کل افراد کاروان لطمه وارد می‌آورند.
محمود اسدزاده افزود: طی سال جاری 836 نفر در فرودگاه‌های کل کشور دستگیر شده‌اند که 523 نفر از آنها حامل موادمخدر و 313 نفر حامل قرص متادون بوده‌اند.
رئیس سازمان حج و زیارت استان یزد عنوان کرد: در سال گذشته از خروج 27 زائر از فرودگاه یزد جلوگیری شده که 12 نفر از آنها حامل موادمخدر و 15 نفر نیز قرص متادون بوده‌اند.
وی همچنین بر صدور احکام قاطع قضائی در برخورد با اینگونه افراد تاکید و خاطرنشان کرد: این افراد باید قبل از ورود به عربستان شناسایی و دستگیر شوند.
اسدزاده با بیان اینکه امسال عربستان به دلایلی قصد برخوردهای شدیدتری با زائران ایرانی را دارد، عنوان کرد: مدیران کاروان‌ها باید افراد آلوده را شناسایی و به سازمان حج و زیارت معرفی کنند.
وی بیان کرد: در صورت شناسایی حاملان مواد مخدر از اعزام آنها به حج تمتع جلوگیری می‌شود.
اسدزاده از پلیس فرودگاه خواست تا به صورت قاطعانه با موضوع مواد مخدر برخورد کرده و از حمل آن توسط زائران به کشورهای عربستان، عراق و سوریه به طور جدی جلوگیری کند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول