اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده بعثه رهبری در امور حج:

مال حلال و وحدت مهم‌ترین نکات در مناسک حج است

خبرگزاری فارس: نماینده بعثه رهبری در امور حج گفت: اخلاص، پرهیز از ریا، استفاده از مال حلال، وحدت از مهم‌ترین نکات اخلاقی در مناسک حج است که افراد نسبت به رعایت این نکات تلاش داشته باشند.

مال حلال و وحدت مهم‌ترین نکات در مناسک حج است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه و در جمع نمازگزاران مشهد که در حرم رضوی برگزار شد، اظهار داشت: ریا در مراسم‌های معنوی و عبادی حرام است.
وی به مهم‌ترین نکات اخلاقی در ارتباط با حج اشاره کرد و افزود: اخلاص، پرهیز از ریا، استفاده از مال حلال، وحدت از مهم‌ترین نکات اخلاقی در مناسک حج است که افراد نسبت به رعایت این نکات تلاش داشته باشند.
رفیعی با بیان اینکه برای بهره‌مندی از ثواب حج و زیارت امام رضا(ع) افراد باید از ریا و چشم و هم‌چشمی دوری کنند، خاطر نشان کرد: برای بهره‌مندی بیشتر از ثواب مناسک حج، حج باید با اخلاص و رنگ و بوی خدایی همراه باشد.
وی با بیان اینکه حضرت آدم در کعبه به معرفت الهی دست پیدا کرد، تصریح کرد: بنیان خانه کعبه بر‌اساس وحدت و پرهیز از اختلاف بنا نهاده شده و نخستین خانه‌ای است که توسط آدم ابوالبشر بنا شده است.
نماینده بعثه رهبری در امور حج به نکاتی که در آیات 26و 27 سوره آل عمران در رابطه با حج و کعبه آماده است اشاره کرد و ادامه داد: کعبه مکانی مردمی، منشا برکت، وحدت، هدایت، وجود نشانه‌های آشکار خداوند و مکان امنیت و آرامش از جمله نکاتی است که در ‌ارتباط‌ با حج و کعبه در سوره آل عمران به آن اشاره شده است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول