اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کرمان:

کوچکترین تحرک دشمن علیه ایران با پاسخ کوبنده نیروهای مسلح روبه رو می شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه کرمان گفت: کوچترین تحرک دشمن علیه ایران با پاسخ کوبنده نیروهای مسلح روبه رو میشود

کوچکترین تحرک دشمن علیه ایران با پاسخ کوبنده نیروهای مسلح روبه رو می شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سید یحیی جعفری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان در محل مصلای امام علی (ع) خود و نمازگزاران را به تقوای الهی و رعایت نظم توصیه و دعوت کرد.
وی اظهار داشت: فردی که اهل تقوا است، تمام وظایف فردی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را مدنظر قرار می‌دهد و در زندگی هیچ‌گاه از مرز تقوا خارج نمی‌شود.
جعفری با تبریک میلاد حضرت معصومه (س) ابراز داشت: امام محمد باقر (ع) مسلمانان را به کوشش در راه دین و دینداری برای رسیدن به معرفت و بصیرت سفارش کرده است.
وی با بیان اینکه مسئله بصیرت همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و ائمه جمعه و جماعت است، تصریح کرد: اگر انسان اهل بصیرت نباشد، تکلیف خود را متوجه نمی‌شود و یا در صورتی که متوجه هم شود، نمی‌داند چگونه آن را به جا آورد.
جعفری با اشاره به اینکه بصیرت یکی از مسائل اساسی و مهم جامعه اسلامی است، عنوان کرد: این مسئله در تمام دوره‌ها بوده است.
امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: تلاش کردن برای از بین بردن معایب اخلاقی یکی دیگر از توصیه‌های امام محمدباقر (ع) به مسلمانان است.
جعفری با بیان اینکه بعضی از افراد مبتلا به معایب اخلاقی هستند و نمی‌توانند زبان خود را حفظ کنند، افزود: غیبت، تهمت، ناسزاگویی و بی‌آبرو کردن افراد از مهم‌ترین معایب اخلاقی است.
وی اذعان داشت: مسلمانی که از نظر اخلاقی مورد تایید باشد، تمام اعضا و جوارح خود را کنترل می‌کند و در تمام مکان‌ها و زمان‌ها نکته‌های اخلاقی را مد نظر دارد.
جعفری کوشش برای برطرف کردن معایب اجتماعی و همچنین تلاش برای تحکیم باورهای دینی و اعتقادات را از دیگر توصیه‌های امام پنجم شیعیان برشمرد و گفت: ‌اگر باورهای دینی و اعتقادات سست و ضعیف شود، انسان به دنبال هر حرکت نادرستی می‌رود.
وی با اشاره به اینکه امام محمدباقر (ع) مردم را به راستگویی و امانتداری سفارش کرده است، ابراز داشت: فرد مسلمان باید راستگو و امین باشد.
جعفری با بیان اینکه خارج شدن از مرز تقوا موجب تلخ شدن زندگی می‌شود، تصریح کرد: با رعایت تقوا می‌توان زندگی شیرین و مطلوبی را داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه تمام ضرر و زیان در ابعاد مختلف زندگی به علت ضعف معرفت، تقوا و ایمان است، اذعان داشت: معرفت و ایمان زندگی را شیرین می‌کند.
جعفری خاطرنشان کرد: فرد با تقوا در تمام زمان‌ها و مکان‌ها تکلیف خود را می‌داند و به آن عمل می کند.
امام جمعه کرمان رعایت نکردن نظم و انضباط را یکی از مشکلات جامعه ایرانی ذکر کرد و افزود: باید این کلام نور امام علی (ع) را همیشه مد نظر داشته باشیم که می‌فرماید «همه فرزندانم و هر فردی که نامه من به او برسد را به تقوای الهی و نظم در کارهایتان سفارش می‌کنم».
جعفری به برگزاری نمایش عملیات فتح‌المبین توسط سپاه ثارالله استان کرمان اشاره و با قدردانی از برگزار کنندگان این برنامه بیان کرد: این برنامه پس از هفت شب اجرای موفق بدون هیچ حادثه‌ای به پایان رسید.
وی با بیان اینکه ایران قدرت برتر نظامی و سیاسی منطقه است، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس کشورهای جهان سلاح‌های معمولی را هم حتی به قیمت چند برابر بیشتر به ما نمی‌فروختند.
جعفری بیان داشت: ما مسلمانان متعهد به تامین امنیت مردم فلسطین هستیم و متعهدیم که سرزمین‌های اشغالی را از رژیم صهیونیستی باز پس گیریم.
وی  با تاکید بر اینکه تمام سران استکبار جنایتکار جنگی به شمار می‌روند، ابراز داشت: اگر روزی دادگاهی برگزار شود، این افراد به صدها بار اعدام محکوم می‌شوند.
جعفری عنوان کرد: بیداری اسلامی در منطقه به برکت انقلاب اسلامی مردم ایران و رهنمودهای امام خمینی (ره) به وجود آمده است.
وی با اشاره به هشتم مهر ماه سالروز شهادت سرداران عملیات ثامن‌الائمه تصریح کرد: در این حادثه علاوه بر شهید شدن تعدادی از رزمندگان اسلام، فرمانده سرافراز و نامور سپاه خرمشهر، محمدعلی جهان‌آرا به همراه سرلشگر فلاحی جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش، سرتیپ نامجو وزیر دفاع، سرتیپ فکوری و شهید یوسف کلاهدوز قائم‌مقام فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند.
جعفری تصریح کرد: مشخص نشد که این هواپیما به طور طبیعی سقوط کرد و یا بدخواهان نظام آن را منفجر کردند.
وی به نهم مهر ماه روز همبستگی و هم‌دردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی اشاره و خاطرنشان کرد: رژیم نامشروع و جنایتکار صهیونیستی بر هیچ فردی رحم نمی‌کند و افراد پیر و کودک را هم می‌کشد.
جعفری با بیان اینکه چند نفر از نمایندگان رسمی دولت قانونی فلسطین در زندان‌ها و شکنجه‌گاه‌های رژیم صهیونیستی هستند، گفت: باید سخنان امام خمینی (ره) در زمینه فلسطین را برای جامعه جهانی بازگو کنیم.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به بیداری اسلامی در کشورهای عربی، بهار عربی در منطقه حاکم می‌شود.
امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه مردم ایران باید قدردان مسئولان خود باشند، بیان داشت: ایران تنها کشور اسلامی است که برای رعایت موازین شرعی و دینی تلاش می‌کند.
جعفری اظهار داشت: در راس کشور ما فردی عالم، فقیه و بصیر قرار دارد که تمام مشکلات به وسیله ایشان برطرف می‌شود.
وی تصریح کرد: تمام قشرها باید بدانند که فصل‌الخطاب تمام مسائل با سخن رهبر است.
جعفری خاطرنشان کرد: تاکنون کشور به نحو مطلوبی اداره شده است، زیرا رهبر و مسئولان سخن امام خمینی (ره) را فراموش نکردند که گفت: «یک لحظه از تقویت بنیه دفاعی خود غفلت نورزید».
وی با اشاره به اینکه استکبار آخرین حربه خود یعنی جنگ را بر ایران و عراق تحمیل کرد، گفت: دشمن باید بداند اگر کوچک‌ترین تحرکی را در رابطه با ایران انجام دهد، دفاع نظامی ما بسیار قاطع و کوبنده است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول