اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

بیداری اسلامی محصول قدرت نرم انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: بیداری اسلامی محصول قدرت نرم انقلاب اسلامی است.

بیداری اسلامی محصول قدرت نرم انقلاب اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد حسین شفیعی‌ها پنجشنبه شب در آیین اختتامیه ششمین جشنواره سراسری ادبیات نمایشی رضوی که در باغ مشاهیر قزوین برگزار شد، بیان کرد: استان قزوین عهده‌دار برگزاری بخش ادبیات نمایشی رضوی است و در این راستا فراخوان به صورت سراسری صورت گرفت که خوشبختانه در سال جاری با استقبال گسترده‌ای از سوی هنرمندان سراسر کشور روبرو شدیم.
وی ادامه داد: در ششمین جشنواره سراسری ادبیات نمایشی رضوی رشد 74 درصدی شرکت هنرمندان را داشتیم که این رشد نشان می‌دهد که هنرمندان فعال در این حوزه شناسایی شده‌اند به طوری بانک اطلاعاتی ما از 240 تا 250 نفر هنرمند فعال در حوزه ادبیات نمایشی به 500 نفر رسیده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اضافه کرد: 235 نفر از هنرمندان سراسر کشور در این جشنواره شرکت کردند که ان‌شاالله هر ساله شاهد رشد کمی و کیفی این جشنواره باشیم.
وی با اشاره به علت افزایش تعداد شرکت‌کنندگان توضیح داد: اضافه شدن رشته نمایشنامه عروسکی و کودک و نوجوان به دو بخش دیگر جشنواره یعنی فیلم‌نامه و نمایشنامه به رونق جشنواره کمک شایانی کرده است و این حقیقت ناب باید توسط هنرمندان برای کودکان بازنویسی شده و زندگی و سیره این انسان‌های برجسته و ستاره‌های هدایت و امید را تصویر و ترسیم کنیم.
شفیعی‌ها با اشاره به حساسیت دوره حاضر نسبت به گذشته عنوان کرد: در دوره و برهه حساس و نادری به سر می‌بریم و شاید نتوان در طول تاریخ حساسیت زمان را مانند امروز داشت که تقابل بین حق و باطل و کفر و ایمان اتفاق افتاده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به اثرگذاری هنر اعلام کرد: وقتی معانی بلند و معارف بزرگ با زبان هنر بیان می‌شود، ماندگاری و عمق نفوذ آن قابل مقایسه با دیگر ابزار نیست بنابراین این توفیق برای شما هنرمندان است که از این موقعیت استفاده کنید.
به گزارش فارس وی به بیداری اسلامی در منطقه اشاره و اظهار کرد: موج بیداری اسلامی که امروز کشورهای منطقه را گرفته است، قطع یقین متأثر از انقلاب اسلامی است، با وجود اینکه این واقعیت تلخ را قبول داریم که جنگ نرم دشمن بسیار وسیع است ولی جنگ نرم نقطه قوتی برای ما ایجاد می‌کند که این جنگ به واسطه قدرت نرمی بوده که انقلاب اسلامی در دنیا در قرن بیستم ایجاد کرده است تا قدرت نرمی وجود نداشته باشد تا خود را به رخ دنیا و سلطه خوبان بکشد.
شفیعی‌ها تأکید کرد: شاید به واسطه تخریب‌هایی که جنگ نرم ایجاد می‌کند و کرده نگرانی ایجاد شود که این نگرانی نیز مهم است تا چشمانمان باز باشد اما در کنار این موضوع، حقیقت مسلمی هست و آن قدرت نرم انقلاب اسلامی است، قدرت نرمی که بعد از سه دهه آثار آن را شاهد هستیم.
وی با اشاره به اقدامات دشمنان در برابر بیداری اسلامی توضیح داد: دشمنان بعد از شکستی که از حرکت و بیداری مردم خوردند در تلاش هستند فاصله بین انقلاب ایران اسلامی با آنچه در بیداری منطقه رخ داده ایجاد کنند و بگویند این اتفاقات اگر در دنیا رخ داده به این دلیل است که دیکتاتورهایی در کشورهای منطقه و خاورمیانه بوده و مردم طالب دموکراسی هستند و در پی این شبه‌افکنی دشمنان و جبهه کفر، بیداری مردم کشورها عمیق و شفاف است به طوری که حرکت‌ها و عکس‌العمل نشان می‌دهند که نقشه دشمنان را نقش بر آب کرده است.
وی خاطر نشان کرد: در لیبی نیز شاهد بودیم مردم پس از سقوط قذافی شعار نه شرقی و نه غربی دادند و در تونس، بحرین و یمن نیز همین معنا وجود دارد و اگر مردم فقط طالب دموکراسی غربی بودند تا الان با آمریکا کنار آمده بودند اما این اتفاق جدی شکل گرفت و این بیداری رخ داد چه آمریکا دوست داشته باشد و چه دوست نداشته باشد.
وی اضافه کرد: هنرمندان ما باید مطالعات و تفکرات‌شان را از لایه‌های رویین به لایه‌های زیرین انتقال دهند و اکنون زمانی است که در کنار آن حرکت زیبا، لایه‌های درونی‌تر که زندگی سعادت‌بخش را ترسیم کرده و بزرگان با ما تعلیم دادند به مردم جهان ارائه کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: اگر این مفاهیم بلند و معارف الهی که خدا برای درست زیستن ما فرستاده چه کتاب و چه این رسولان الهی، به روشی صحیح به مردم جهان عرضه شود، امکان ندارد دست رد به آن بزنند زیرا آنچه از جانب خداوند متعال نازل شده با فطرت انسان‌ها مطابقت دارد.
در پایان این مراسم از برگزیدگان بخش‌های مختلف ششمین جشنواره سراسری ادبیات نمایشی رضوی تقدیر شد.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول