اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی:

نطق رهبری در بیداری اسلامی منشور شود

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: نطق مقام معظم رهبری در اجلاس بیداری اسلامی باید منشور شود.

نطق رهبری در بیداری اسلامی منشور شود
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت آیت‌الله محمد محمدی گیلانی در مجتمع زیباکنار این شهر با اشاره به پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اظهار داشت: آنچه که امام خمینی انجام دادند و انقلاب را به وجود آوردند برخورداری از یاران خوب در دوران انقلاب بوده است.
وی با بیان اینکه هر یک از علما و فرزانگان در ترویج فرهنگ ائمه اطهار نقش ایفا کردند، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های امام راحل در نهضت انقلاب وفاداری یاران ایشان نسبت به آرمان‌های انقلاب بوده است.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به ویژگی‌های آیت‌الله محمدی گیلانی افزود: آیت‌الله محمدی گیلانی در شرایطی مسئولیت را قبول کرد که کمتر کسی حاضر می‌شد در راه اجرای حق و عدالت از نزدیک‌ترین نزدیکان خود بگذرد و این نقطه درخشان برای ایشان بود.
وی آیت‌الله محمدی گیلانی را از جمله نزدیکان و یاران مورد اعتماد امام راحل دانست و اذعان داشت: ایشان در طول عمر خویش همواره در اندیشه خدمت به اسلام بودند و پس از بیعت با امام راحل لحظه‌ای از فکر خدمت به نظام و مردم غافل نشدند.
محمدی گلپایگانی با مرور خاطرات دوران حضور آیت‌الله محمدی گیلانی در دادگاه‌های انقلاب تصریح کرد: ایشان در راه عدالت هرگز کوتاهی نکردند و تمام توان خود را برای خدمت به انقلاب و نظام اسلامی به کار گرفتند.
وی همچنین اتکا به مردم را از ویژگی‌های مهم انقلاب اسلامی ذکر کرد و اظهار داشت: مردم با کلام امام راحل جبهه‌ها را پر می‌کردند.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در اجلاس بیداری اسلامی تأکید کرد: نطق مقام معظم رهبری در بیداری اسلامی باید منشور شود.
وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که پیوند ناگسستنی بین مردم و روحانیت وجود داشته باشد هیچ خطری نظام را تهدید نمی‌کند.
آیت‌الله محمدی گیلانی در سال 1307 در روستای دعوی سرای رودسر به دنیا آمد و در سال 1323 وارد حوزه علمیه رودسر شد و پس از دو سال به حوزه علمیه قم رفت.
از جمله استادان ایشان آیت‌الله بروجردی، علامه سید محمد حسین طباطبایی و حضرت امام خمینی بودند.
وی از مبارزان انقلاب اسلامی و از یاران نزدیک امام راحل بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ریاست دادگاه انقلاب، دیوان عالی کشور، نماینده مردم تهران در سه دوره مجلس خبرگان رهبری، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، دبیری و عضویت در فقهای شورای نگهبان قانون اساسی را به عهده داشته است.
وی در حال حاضر در جماران ساکن است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول