اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد گچساران:

جشنواره رضوی در گچساران برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: همزمان با دهه کرامت، جشنواره سفرنامه و خاطرات رضوی در گچساران برگزار می‌شود.

جشنواره رضوی در گچساران برگزار می‌شود
سید زمان علیپور پیش از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: به مناسبت آغاز هفته کرامت، انجمن‌ها و کانون‌های فرهنگی و هنری در گچساران جشن‌ها و برنامه‌های متنوعی را اجرا می‌کنند.
وی تجلیل از دختران هنرمند نمونه وفعال و برگزاری جشنواره استانی هنرهای تجسمی دعای باران را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت در گچساران عنوان کرد.
رئیس اداراه ارشاد گچساران با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه جشنواره رضوی در گچساران گفت: افتتاحیه جشنواره سفرنامه و خاطرات رضوی در مرقد بی‌بی‌حکیمه خاتون (س) خواهر امام رضا(ع) با حضور مسئولان و هنرمندان و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.
علیپور با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی متناسب با این هفته ابراز داشت: برگزاری شب شعر دفاع مقدس، تجلیل از رزمندگان، جانبازان و ایثارگران فرهنگی و همکار و نیز اجرای برنامه‌های فرهنگی در کانون‌ها و انجمن‌های فرهنگی و هنری گچساران در دستور کار اداره ارشاد این شهرستان است.
این مقام فرهنگی گچساران ادامه داد: در گچساران افزون بر 51 کانون و 13 انجمن فرهنگی و هنری در حال فعالیت بوده و هنرمندان گچسارانی در عرصه‌های مختلف هنری با کسب مقام‌های متعدد در سطح شهرستان، استان و کشور بر ارزش پرونده هنری شهرستان افزوده‌اند.
علیپور خاطرنشان کرد: هنرمندان گچسارانی از لحاظ جایگاه هنری پرونده‌ای بسیار درخشان دارد و همیشه با حضور در جشنواره‌ها و مسابقات مختلف مقام‌های شایسته‌ای برای این شهرستان به‌دست می‌آورند.
وی با اشاره به لزوم اجرای طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در گچساران، ایجاد فضای فرهنگی و مذهبی و جذب هرچه بیشتر اقشار مختلف جامعه به سمت فضاهای دینی با کمک هنر را از جمله فواید طرح‌های هنری مذهبی دانست و افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران از هنرمندانی که در هر زمینه‌ای اثر هنری مذهبی خلق کنند حمایت می‌کند.
این مسئول با بیان اینکه آثار فاخر هنرمندان در گچساران خریداری می‌شود، بیان داشت: تولیدات ملی ما به آثار فاخرمان وابسته بوده و به آثار فاخر باید نگاه ویژه‌ای شود و اعتبار ویژه‌ای به آن‌ها تعلق گیرد.
رئیس اداره ارشاد اسلامی گچساران تقویت روح تحقیق و ابتکار در تمام زمینه‌های فرهنگی و هنر اسلامی و ایرانی از طریق تشویق و حمایت نویسندگان، شعرا، ادبا و هنرمندان و همچنین معرفی و بزرگداشت علما، عرفا و شخصیت‌های فرهنگی جهان اسلام و تولید و نشر آثار مربوط به آنان و پرورش استعدادها و ذوق فرهنگی و هنری افراد را از اولویت‌های اداره ارشاد گچساران عنوان کرد.
علیپور بیان داشت: همدلی و توسعه وضعیت فرهنگی و هنری گچساران از جمله اهداف ما در این اداره است که باید با نگاه جدیدی در این عرصه عملیاتی ‌شود.
وی با اشاره به ظرفیت فرهنگی و هنری بالا در گچساران یادآور شد: هنرمندان گچساران در مسیر پیشرفت نیازمند حمایت و هدایت همه جانبه مسئولان هستند و این امر نباید از نگاه مسئولان پنهان باشد.
علیپور کمبود فضای فرهنگی را از مهم‌ترین مشکلات این اداره و هنرمندان گچساران عنوان کرد و از مسئولان ادارات و نهادهای گچساران خواست تا برای حمایت فرهنگ و هنر در گچساران، فضاهای فرهنگی ادارات خود را در اختیار هنرمندان قرار دهند.
این مسئول نبود مکانی برای برگزاری نمایشگاه کتاب در گچساران را از دیگر مشکلات این اداره برشمرد و اذعان داشت: با توجه به قابلیت و توانمندی موجود، در صورت اختصاص مکان، نمایشگاه کتاب به‌طور دائم در گچساران برپا می‌شود.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول