اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر شاهد و ایثارگر دانشگاه یاسوج:

پیکر پاک دو شهید در دانشگاه یاسوج خاکسپاری می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر شاهد و ایثارگر دانشگاه یاسوج از دفن پیکر پاک دو شهید گلگون‌کفن در این دانشگاه و در آینده نزدیک خبر داد.

پیکر پاک دو شهید در دانشگاه یاسوج خاکسپاری می‌شود
علی حسن‌نیا ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج گفت: با مکاتبات انجام شده با دفتر نشر ارزش‌های دفاع مقدس، برنامه‌ریزی شده که دانشگاه یاسوج میزبان پیکر پاک دو تن از شهیدان دفاع مقدس باشد که این امر به‌زودی محقق می‌شود.
رئیس دفتر شاهد و ایثارگر دانشگاه یاسوج افزود: پیکر این دو شهید گرانقدر هنوز در خاک عراق بوده و ستاد شاهد و ایثارگر استان به ریاست دانشگاه یاسوج در حال پیگیری این موضوع هستند.
وی این حرکت دانشگاه یاسوج را حرکتی فرهنگی خواند و بیان داشت: نزدیک کردن جوانان و دانشجویان با راه شهید و فرهنگ شهادت یکی از ضروریات جامعه امروزی ما بوده که دفتر شاهد و ایثارگر دانشگاه یاسوج در این مسیر گام برمی‌دارد.
حسن‌نیا تعداد دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه یاسوج را 50 نفر اعلام کرد و ادامه داد: این افراد شامل، فرزندان جانباز بالای 25 درصد، فرزندان و همسر شهید، همسر آزاد و دانشجویان جانباز است.
رئیس دفتر شاهد و ایثارگر دانشگاه یاسوج ابراز داشت: از مجموع دانشجویان شاهد و ایثارگر این دانشگاه حدود 80 دانشجو شبانه هستند که دانشگاه شرایط بهتری را به نسبت سایر دانشجویان در اختیار آنان قرار داده است.
وی گفت: دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌ها از فرصت بیشتری برای تسویه حساب برخوردارند و این موضوع موجب می‌شود تا دانشجو با فراغت‌بال، انتخاب‌واحد کرده و دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.
حسن‌نیا به پرداخت بخشی از شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه یاسوج توسط سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و یادآور شد: این شهریه بر اساس درصد جانبازی و ایثارگری پرداخت می‌شود.
رئیس دفتر شاهد و ایثارگر دانشگاه یاسوج تصریح کرد: دانشجویان شاهد و فرزندان جانباز از مشکلات روحی و روانی خاصی برخوردارند که دانشگاه برای کاهش این مشکلات برنامه‌ریزی و دغدغه دارد.
وی با بیان رشادت‌های و از خود گذشتگی‌های رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی، عنوان کرد: اکنون فرزندان جانباز در خانواده مشکلات روحی زیادی را تحمل می‌کنند و فرزندان شهید خلا پدران خود را احساس می‌کنند.
حسن‌نیا اضافه کرد: مشکلات روحی و روانی این‌گونه دانشجویان روی موفقیت‌های تحصیلی آن‌ها اثر می‌گذارد، ولی با تلاش بیشتر خود دانشجویان و اجرای طرح استاد مشاور در پی کاهش این مشکلات هستیم.
رئیس دفتر شاهد و ایثارگر دانشگاه یاسوج با اشاره به انتشار نشریه فرهنگی ایثار در این دفتر اذعان داشت: دانشگاه یاسوج به فراخور مناسبت‌های مختلف، برنامه‌های فرهنگی متنوعی را برای دانشجویان اجرا می‌کند.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول