اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد:

تعامل آتش‌نشانی با دانشگاه‌ها سبب ایجاد نیروی متخصص می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد با اشاره به وجود نیروی غیر متخصص به عنوان آتش‌نشان در کشور، گفت: همکاری آتش‌نشانی با دانشگاه‌ها می‌تواند سبب ایجاد نیروی متخصص آتش‌نشان شود.

تعامل آتش‌نشانی با دانشگاه‌ها سبب ایجاد نیروی متخصص می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن جعفری ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز آموزش عالی آتش‌نشانی سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد با اشاره به وجود همکاری مرکز آموزش علمی کاربردی در پنج رشته مرتبط با آتش‌نشانی، اظهار داشت: امیدواریم با تعامل سازمان آتش‌نشانی با بدنه دانشگاه به سمتی برویم که دیگر نیازی به نیروی غیر متخصص نداشته باشیم.
وی افزود: بیش از 20 سال از تشکیل ادارات آموزش در سازمان آتش‌نشانی نمی‌گذرد که در ابتدای تشکیل حتی یک جلسه هم برگزار نمی‌شد اما، امروز 300 نفر کارشناس و مربی آموزشی با سازمان همکاری می‌کنند.
رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد عمده‌ترین دلیل وجود نیروی غیر متخصص در آتش‌نشانی را نبود رشته‌ای به عنوان آتش‌نشانی دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که تا به امروز در آتش‌نشانی فعالیت می‌کنند دارای مدارکی غیر مرتبط با آتش‌نشانی هستند اما، توانسته‌اند با تلاش و استفاده از منابع محدود اطلاعاتی و نیز تجربیات خود در این حوزه فعالیت کنند.
وی با اشاره به تشکیل کارگروه‌های آموزشی علمی کاربردی در آتش‌نشانی، گفت: حدود300 دانشجو آموزش می‌بینند اما از لحاظ منابع اطلاعاتی دچار کمبود هستیم.
جعفری به منزلت بالای آتش‌نشانان در بین مردم سایر کشورها اشاره کرد و افزود: در کشور ایران با وجود روایات اسلامی مبنی بر از خود گذشتگی در نجات جان دیگران اما، هنوز جایگاه واقعی آتش‌نشان در کشور محقق نشده است.
وی از پذیرش 300 نفر در رشته کاردانی در مرکز آموزش آتش‌نشانی برای سال تحصیلی 90 – 91 خبر داد و بیان کرد: ایراداتی در پذیرش دانشجو وجود دارد که یکی از آنها نداشتن منابع اطلاعاتی کافی برای اساتید است.
رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد، فرهنگ‌سازی در بحث ایمنی و پیشگیری از حوادث را نیاز شهر مشهد عنوان و خاطرنشان کرد: بیش از 95 درصد از حوادث در شهر مشهد به دلیل بی احتیاطی و بی اطلاعی است.
وی تصریح کرد: در شش ماهه اول سال 90 نسبت به سال گذشته در شهر مشهد 19 درصد وقوع حوادث افزایش یافته است که البته بیشتر این حوادث جزئی همانند 1000 مورد گیر افتادن در آسانسور بوده است.
جعفری به افتتاح فرهنگسرای مشارکتی سازمان آتش‌نشانی اشاره کرد و اظهار داشت: با توافقی که بین سازمان آتش‌نشانی با حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد شده است نخستین فرهنگسرای مشارکتی ایمنی کشور در مشهد راه‌اندازی شد.
رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد از تشکیل نیروی واکنش سریع در آتش‌نشانی شهر مشهد خبر داد و گفت: نام این نیروی واکنش سریع آتش‌نشانان بدون مرز است و در قرار است در سه شیفت کاری با 90 نفر کار خود را آغاز کند.
وی دلیل ایجاد نیروی واکنش سریع در آتش‌نشانی شهر مشهد را کاهش زمان حضور در حوادث غیرمترقبه دانست و اظهار داشت: زمانی که یک حادثه طبیعی و یا غیر طبیعی اتفاق می‌افتد هلال احمر به علت داوطلبانه بودن نیروهایش برای سازماندهی حداقل به 24 ساعت زمان نیاز دارد در این موقع نیاز به یک نیروی واکنش سریع حس می‌شود.
جعفری به رونمایی کتاب اقدامات اضطراری در مواد شیمیایی به‌عنوان یکی از کتاب‌های مرجع در آموزش آتش‌نشانی اشاره کرد و افزود: سازمان آتش‌نشانی به دلیل کمبود منابع آموزشی اقدام به ترجمه و چاپ کتاب‌های معتبر بین‌المللی کرده است.
رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد از حضور یک کارشناس پیشگیری در هر دو حوزه از شهرداری مشهد به عنوان راهی برای ارتقای سطح ایمنی شهر مشهد عنوان کرد و  افزود: این کارشناسان روزانه 60 مورد بازدید از اماکن مختلف شهر مشهد برای نظارت بر ایمنی آنها به عمل می‌آورند.
وی به اهدای لوح تقدیر به سه هتل‌دار نمونه در راستای حفظ، ایمنی و پیشگیری از حریق اشاره کرد و تصریح کرد: تمام هتل‌های مشهد درجه‌بندی شده‌اند و در صدد هستیم تمام مدارس و مساجد شهر مشهد را هم نسبت به رعایت موازین ایمنی از خطر بازدید کنیم.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول