اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

دانشگاه‌ها به جای تربیت نسلی انقلابی در پی ساختن سیم و سیمان هستند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: رسالت دانشگاه‌ها ساختن سیم و سیمان شده، مدرنیته ابزار می‌سازد نه انسان، اما انبیاء و اولیا انسان‌ساز و ابزارساز هستند.

دانشگاه‌ها به جای تربیت نسلی انقلابی در پی ساختن سیم و سیمان هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام حسین ‌عرفان ظهر امروز در آغاز سال تحصیلی آموزشکده فنی سما کرمان اظهار داشت: با گذشت در فرهنگ اسلامی می‌توانیم راه‌های مادی و معنوی را به دو صورت تدریجی و جهشی طی کنیم.      
عرفان افزود: راه‌های معنوی یعنی خدا، تقرب‌ الله و سلوک خدا تدریجی طی می‌شوند و گاهی نیز به صورت جهشی است و در راه‌های مادی هم به همین صورت است.  
وی با بیان اینکه حرکت معنوی جهشی نیز در چند قلمرو است، تصریح کرد: یکی از این راه‌ها گذشت مالی است، عده‌ای با گذشت مادی می‌توانند به مقامات بالای معنوی برسند که افرادی 50 سال به صورت تدریجی به آن درجه رسیده است.     
عرفان عنوان کرد: گذشت اخلاقی یک راه پرواز به سوی خداست، اما در جامعه امروز گذشت اخلاقی کم شده و آمار طلاق افزایش یافته است.
وی ابراز داشت: به عنوان مثل در یکی از شهر‌های کرمان 140 طلاق و در برابر آن 40 ازدواج صورت گرفته است، این امر یک نوع مدرنیته است، در شهر کرمان آمار ازدواج یک سوم آمار طلاق است.   
عرفان تصریح کرد: دانشگاه‌های جهان اکنون رسالت خود را ساختن سیم و سیمان می‌دانند، اکنون انقلاب در سیم و سیمان است، وقتی این‌ها را بسازیم، اما نتوانیم انسان تربیت کنیم، بشر هیچ کاری انجام ‌نداده است و فایده‌ای ندارد.
وی ابراز داشت: یک محقق آمریکایی در تحقیقات خود عنوان کرده طی چند سال آینده تمام مردم امریکا و اروپا دچار مشکلات روحی و روانی می‌شوند.
عرفان عنوان کرد: در حال حاضر حاکمیت اصلی جهان در دست مهاجران است، زیرا نسل امریکا و اروپا رو به نابودی است.  
وی گفت: مصیبت امروزه این است که به ارزش‌ها و اخلاق توجه نمی‌شود در عوض به ساخت ابزار‌ ماشینی توجه می‌کنند.  
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول