اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار محمودآباد:

قانون اساسی ایران از ارکان تحصیلی دانشگاه‌های دنیا است

خبرگزاری فارس: فرماندار محمودآباد قانون اساسی جمهوری اسلامی را مترقی‌ترین قانون اساسی جهان عنوان کرد و گفت: امروز در دانشگاه‌های معتبر دنیا این قانون اساسی جزء ارکان اصلی تحصیلی دانشجویان است.

قانون اساسی ایران از ارکان تحصیلی دانشگاه‌های دنیا است
به گزارش خبرگزاری فارس از محمودآباد، پنج‌شنبه شب نشست روشنگری و بصیرتی مجامع امور صنفی این شهر در سپاه محمودآباد برگزار شد.
در این نشست پرشور که فرماندار، فرمانده سپاه، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت، رئیس مجمع امور صنفی و جمعی از مسئولان و بازاریان و روسای اتحادیه‌های محمودآباد حضور داشتند، فرماندار این شهر با گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس به ویژه شهدای اصناف بیان داشت: دفاع مقدس را باید یادگار رزمندگانی دانست که از همه وجودشان برای سربلندی مملکت گذاشته‌اند و بازاریان و اصناف نیز از این دسته هستند.
جواد واحدی افزود: بازاریان با خدمات خود آرام بخش رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بودند و مساعدت آنها باعث دستاوردهای ارزشمندی بود.
واحدی همچنین رویکرد نظام برای ماندگاری هشت سال مبارزه و رشادت رزمندگان را یادمان هفته دفاع مقدس دانست تا بتوانیم یک بار دیگر از خودگذشتگی دلیرمردان عرصه ایثار و شهادت را مرور کنیم و نتایج به دست آمده از آن دفاع همیشه مقدس را چراغ راهمان قرار دهیم.
فرماندار محمودآباد با اشاره به صحیفه ارزشمند امام راحل تصریح کرد: این صحیفه منشوری است که نتایج زیبایی از آن استخراج می‌شود و دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین مباحث آن است که همه کتاب‌هایی که در زمینه دفاع مقدس وجود دارد در نهایت برای تکمیل‌شان به آن رجوع می‌کنند که فرمایشات سراسر نور امام عظیم الشأن است.
واحدی مدیریت جنگ امام راحل را مثال‌زدنی خواند و گفت: در شرایطی که مولود نوظهور انقلاب اسلامی به وجود آمد بلافاصله و در کمترین زمان ممکن جنگ نابرابر به کمک 43 کشور بر ما تحمیل شد و با توجه به اینکه در آن برهه زمانی تشخیص دوست و دشمن بسیار سخت بود امام با رهبری روشنگرانه خود و با القای روحیه شهادت‌طلبی و مبارزه با دشمن در بین اقشار مختلف مردم در نهایت ما را پیروز جنگ کرد.
فرماندار محمودآباد فرماندهی جوانان را در جنگ وصف‌ناپذیر دانست و خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب نیروهای نظامی برای آموزش به کشورهای دیگر اعزام می‌شدند ولی در حماسه جنگ تحمیلی همین جوانان با کمترین سن و سال، عملیات‌های سنگینی را طراحی و اجرا می‌کردند که هنوز تئورسین‌های بزرگ دنیا در چگونگی این راهبردها انگشت به دهان مانده‌اند.
واحدی یکی از نتایج جنگ را صدور انقلاب بنا به فرمایش امام راحل دانست و تصریح کرد: سقوط حسنی مبارک در مصر را امام در صحیفه خود بشارت داده بودند و امروز پس از 33 سال از انقلاب می‌بینیم این دیکتاتور بزرگ مصر را در قفس محاکمه می‌کنند و این یعنی همان صدور انقلابی که امام نویدش را داده بود و امروز خیزش‌های اسلامی منطقه در راستای همین صدور انقلاب الهی است.
وی ادامه داد: دانش هسته‌ای و دستیابی به موفقیت‌ها در زمینه‌های علمی، نظامی و دفاعی از ثمرات ارزشمند دفاع مقدس است در حالی که ما در زمان جنگ از داشتن سیم خاردار نیز در رنج بودیم که رسیدن به فناوری‌های پیشرفته و روز دنیا نتیجه اعتماد به نفسی است که امام راحل در زمان جنگ و رهبر هوشیار و فرزانه انقلاب در عصر کنونی و پس از رحلت امام امت به جوانان و دانشمندان کشورمان القاء کردند تا رزمنده دیروز دانشمند امروز باشد که موشک شهاب سه را می‌سازد.
واحدی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای جنگ هشت ساله را ولایت‌پذیری مردم دانست و خاطرنشان کرد: رهبری عالمانه امام راحل در جنگ آن زمانی که فرماندهان ارشد جنگ نا امید از ادامه کار بودند با یک جمله و قانع کردن آنها و انجام عملیات‌های پیروزمندانه مشهود بود.
وی قانون اساسی جمهوری اسلامی را مترقی‌ترین قانون اساسی جهان عنوان کرد و ابراز داشت: امروز در دانشگاه‌های معتبر دنیا این قانون اساسی جزء ارکان اصلی تحصیلی دانشجویان است.
فرماندار محمودآباد مدل حکومتی امام راحل را متفاوت با همه مدل‌های دنیا دانست و افزود: اگر مدل‌های حکومتی دنیا را بررسی کنیم حداقل 12 مدل در دنیا وجود دارد اما مدل حکومت امام راحل در هیچ قالبی از این مدل‌ها نمی‌گنجد.
واحدی درباره ولایت‌پذیری در عصر کنونی گفت: ولایت‌پذیری دوران جنگ آنجایی بود که فرمان امام برای رزمندگان حجت تمام بود و الان فرمان مقام معظم رهبری و نایب بر حق امام عصر(عج) یقینا خط قرمز ما است.  
فرماندار محمودآباد با اشاره به نظریه فوکویاما تئورسین بزرگ دنیا اذعان داشت: این تئورسین بزرگ دنیا شیعه را به پرنده‌ای تشبیه کرده که افق پروازش بالاتر از تیرهای دشمن است و دو بال دارد که یکی سبز و دیگری سرخ است که بال سبز یعنی مهدویت، انتظار، امید به آینده و عدالت خواهی و بال سرخ همان شهادت‌طلبی است که این پرنده مجهز به زرهی به نام ولایت فقیه است.
انتهای پیام،/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول