اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست امسال؛

888 مورد حریق و حادثه در اراک رخ داد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک از وقوع 888 فقره حریق و حادثه در نیمه نخست سال جاری در این شهرستان خبر داد.

888 مورد حریق و حادثه در اراک رخ داد
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عبدالله اسماعیلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اثر وقوع این حوادث 145 نفر مجروح و 22 نفر جان خود را از دست داده‌اند.
وی تصریح کرد: این تعداد حادثه شامل هفت مورد محبوس شدن دست و پا، 12 مورد محبوس شدن حیوانات، 14 مورد نشت آب، ‌23 مورد محبوس شدن افراد، سه مورد سقوط در رودخانه، دو مورد سقوط اجسام، سه مورد سقوط از کوه، چهار مورد سقوط در چاه، سه مورد انفجار، 19 مورد نشست گاز، هفت مورد نشت مایعات گازی، 80 مورد تصادفات رانندگی، دو مورد غرق شدن و... بوده است.
مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک ادامه داد: بیشترین فوت شدگان در این حوادث مربوط به وقوع تصادفات رانندگی با 12 کشته است.
اسماعیلی گفت: میزان آتش‌سوزی‌های رخ داده در این مدت نیز 560 مورد بوده است که 11 نفر مجروح بر جای گذاشته است.
وی با بیان اینکه بیشترین آتش‌سوزی رخ داده مربوط به فضای سبز با 147 مورد بوده است، گفت: در این مدت همچنین در محوطه باز 145 مورد، ماشین 66 مورد، مزرعه و خرمن 17 مورد، باغ 27 مورد، انبار 17 مورد، مسکونی 66 مورد و... حریق به وقوع پیوسته است.
مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روزانه 700 تماس تلفنی غیر واقعی و مزاحمت با این سازمان برقرار می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه برخی افراد حساسیت کار آتش نشانی را متوجه نیستند و با جدی نگرفتن سلامت شهروندان با مزاحمت‌های خود، کاری خطرناک را پیشه کرده‌اند که می تواند در ماموریت‌های این سازمان اخلال ایجاد کرده و سلامت حادثه دیدگان را به مخاطره بیندازد.
به گفته وی در حال حاضر هفت ایستگاه آتش نشانی با 30 دستگاه خودرو سبک و سنگین در اراک وجود دارد  ایستگاه هشتم نیز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول