اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان:

خودروهای آتش‌نشانی همدان به 42 دستگاه افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: در حال حاضر خوردهای موجود سازمان آتش‌نشانی 40 دستگاه است که به زودی به 42 دستگاه افزایش می‌یابد.

خودروهای آتش‌نشانی همدان به 42 دستگاه افزایش می‌یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا عسگری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و در آستانه فرا رسیدن هفتم ‌مهرماه روز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اظهار داشت: هر ساله با حمایت مسئولان استان اعتبارات خوبی برای سازمان آتش‌نشانی و به منظور خرید ماشین‌آلات لازم و خدمات‌رسانی بیشتر به شهروندان در نظر گرفته می‌شود.
 وی گفت: امسال نیز اعتباری بالغ بر 162 میلیون تومان به منظور تجهیز بالابر هیدرولیکی به ارتفاع 26 متر و به منظور نجات افرادی که در طبقات بالای ساختمان حبس می‌شوند اختصاص یافته است.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی استان همدان افزود: این بالابر به صورت مفصلی و تلسکوپی عمل کرده و می‌تواند عملکرد بسیار مطلوبی را داشته باشد.
وی ادامه داد: همچنین به منظور کاهش زمان حضور مأموران آتش‌نشانی در محل حادثه اقدام به خرید و تجهیز خودروهای سازمان کردیم که به همین منظور تاکنون 50 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی هزینه شده و به منظور تسریع مسیر خودروهای آتش‌نشانی نیز به دنبال نصب سیستم GPS بر خودروها هستیم تا رانندگان بتوانند از کوتاه‌ترین مسیر به محل حادثه برسند.
عسگری خاطرنشان کرد: به منظور تجهیز ناوگان خدمات‌رسانی و اطفا حریق، سازمان اقدام به خریداری دو دستگاه کامیون اطفا حریق با اعتباری بالغ بر 178 میلیون تومان کرده و در همین راستا نیز دو دستگاه کامیون رنومیدلام خریداری شده که طی ماه‌های آینده آماده تحویل می‌شود.
وی بیان داشت: در حال حاضر خوردهای موجود سازمان 40 دستگاه است که به زودی به 42 دستگاه افزایش پیدا می‌کند و همچنین در سال جاری سامانه پیام‌کوتاه راه‌اندازی شده و در برنامه آموزش شهروندی نیز از ابتدای سال تا نون 8 ‌هزار نفر تحت آموزش مقدماتی قرار گرفته‌‌اند.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی استان همدان ادامه داد: در همین راستا و به منظور آموزش عمومی چاپ 30 هزار کتاب همیار آتش‌نشان انجام شده و از مورخ 18 تا 24 مهر ماه در هفته کاهش اثرات و بلایای طبیعی برنامه آموزش شهروندی را در دستور کار داریم و در ششم مهرماه نیز مانور آتش‌نشانی برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: در شش ماهه نخست سال جاری یک هزار و 150 عملیات آتش‌نشانی انجام که از این تعداد 779 مورد اطفا حریق و 371 مورد امداد و نجات انجام شده است.
عسگری اذعان داشت: هم‌اکنون در بیش از 70 درصد از ساختمان‌های همدان نکات ایمنی رعایت می‌شود و سازمان آتش‌نشانی هرساله آموزش‌های شهروندی را برای تمام آحاد جمعیت شهری ارائه می‌دهد.
وی در پایان گفت: مدت زمان رسیدن نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه چهار دقیقه و 20 ثانیه است و اما این در حالی است که استاندارد جهانی سه دقیقه است.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول