اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی امسال رخ داد؛

حضور آتش‌نشانان در 425 عملیات در بجنورد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آتش نشانی بجنورد از حضور آتش‌نشانان در 425 مورد عملیات آتش سوزی و نجات امداد طی شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

حضور آتش‌نشانان در 425 عملیات در بجنورد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی آتش نشانی بجنورد، علی گودرزی اظهار داشت: به علت وقوع 274 آتش سوزی در سطح این شهر، آتش‌نشانان از چهار ایستگاه عملیاتی در این مکان‌ها حضور یافته و عملیات مهار و اطفاء را انجام دادند.
وی با بیان اینکه بیشترین آمار آتش سوزی مربوط به منازل مسکونی است، اظهار داشت: آتش سوزی منازل مسکونی با 61 مورد، 22 درصد آتش سوزی‌ها را طی شش ماهه اول سال به خود اختصاص داده است.
گودرزی به ترتیب بیشترین آمار آتش سوزی را 61 مورد منازل مسکونی، 34 مورد وسائط نقلیه و خودرو، 30 مورد اماکن تجاری و متروکه، 29 مورد مزارع باغات و محصولات کشاورزی و مراتع و علف‌زار، اماکن تولیدی پارک‌های جنگلی را در رده‌های بعدی اعلام کرد.
وی همچنین از وقوع 151 حادثه در شش ماهه اول سال جاری در مرکز استان خراسان شمالی خبر داد.
مدیرعامل آتش نشانی بجنورد گفت: مهم‌ترین حوادث اتفاق افتاده که منجر به حضور اکیپ‌های امداد و نجات شده است به ترتیب حبس شدگی 24 درصد، دفع حیوانات مزاحم 23 درصد، واژگونی و تصادفات 22 درصد گیر کردن اعضای بدن 13 درصد بوده است.
وی تصریح کرد: در مدت یاد شده 31 نفر از شهروندان و مسافران عبوری مصدوم  که برای ادامه مداوا به مراکز درمانی انتقال یافتند.
مدیرعامل آتش‌نشانی بجنورد همچنین از نجات 83 نفر طی شش ماهه سال جاری نیز خبر داد.
وی با اشاره به حوادث رخ داده طی شش ماهه نخست  سال از سقوط دو کودک شش ساله به درون چاه 10 متری و دیگری در استخر ذخیره آب کشاورزی در روستای جمی از این دو حادثه به عنوان مهم‌ترین حوادث یاد کرد و افزود: با وجود ارائه توصیه‌های ایمنی در خصوص خطرات ذخیره کردن آب در زمین‌های زراعی باز هم شاهد این اقدام پرخطر از جانب بعضی از کشاورزان و افراد ناآگاه هستیم که این اقدام خسارات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول