اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی کرمان خواستار شد:

ثبت ملی حادثه به آتش‌ کشیدن مسجد جامع کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: حادثه 24 مهر مسجد جامع کرمان یک اتفاق استثنایی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است و باید این حادثه ثبت ملی شود.

ثبت ملی حادثه به آتش‌ کشیدن مسجد جامع کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی صدفی بعد از ظهر امروز در چهارمین نشست ستاد بزرگداشت 24 مهر ماه 1357 اظهار داشت: تمام تلاش مسئولان بر این است که 24 مهر ماه را به عنوان یک روز تاریخی و ملی در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت کنند.
صدفی افزود: ستاد گرامیداشت حادثه 24 مهر ماه از پنج سال گذشته و به صورت خودجوش و مردمی در استان کرمان آغاز به کار کرده است.
وی با محکوم کردن حرکت پلید رژیم شاهنشاهی در به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان در سال 1357 خاطرنشان کرد: حادثه 24 مهر ماه یک اتفاق ملی برای مردم ایران به ویژه مردم استان کرمان است.
صدفی بیان داشت: برای ثبت ملی حادثه 24 مهر ماه که منجر به آتش زدن مسجد جامع کرمان توسط ساواک و عمال رژیم شاهنشاهی شد، نیازمند همکاری همه مردم، نمایندگان آنها در مجلس شورای اسلامی و هیئت امنای مسجد جامع کرمان هستیم.
وی حادثه 24 مهر مسجد جامع کرمان را یک اتفاق استثنایی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: این حادثه باید ثبت ملی شود.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان ابراز داشت: حادثه به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان نمادی از حق‌طلبی و عدالتخواهی مردم شهید پرور و ولایت‌مدار کرمان و سند معتبر دفاع این ملت در مقابله با شاه و جنایت‌های رژیم ستمشاهی است.
وی ابراز داشت: رژیم شاهنشاهی در سال 1357 در یک اقدام پلید و نابخردانه با به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان و قرآن‌های موجود در این مسجد به مقدسات و مبانی دینی و اعتقادی مسلمانان جسارت و اهانت کرد.
صدفی تشکیل ستاد گرامیداشت حادثه 24 مهر را در کرمان اقدامی خود جوش دانست و تصریح کرد: این ستاد امروز به حرکتی فرهنگی و ارزشی بین مسئولان تبدیل شده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول