اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور؛

ایستگاه‌های آتش‌نشانی اصفهان به فیبر نوری مجهز شده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر تمام ایستگاه‌های آتش‌نشانی اصفهان به فیبر نوری مجهز شده‌اند و این برنامه برای نخستین بار در سطح کشور و در اصفهان اجرا شده است.

ایستگاه‌های آتش‌نشانی اصفهان به فیبر نوری مجهز شده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بهزاد بزرگزاد بعدازظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به اینکه اصفهان در تمام زمینه‌ها در سطح کشور نمونه است، اظهار داشت: اجرای برنامه‌های نرم‌افزاری ویژه در راستای تسریع خدمات این سازمان در سطح شهر گویای این موضوع است.
وی به ضرورت آشنایی مردم با رسالت سنگین آتش‌نشانان در جامعه اشاره کرد و افزود: تمام مردم باید با نقش، رسالت و وظیفه خطیر آتش‌نشانان در سطح جامعه آشنا شوند و درهیچ جای دنیا سازمانی به گستردگی و با‌اهمیت بودن سازمان آتش‌نشانی وجود ندارد.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه باید به رسالت خود در زمینه اطلاع‌رسانی موضوعات مربوط به آتش‌نشانی و آتش‌نشانان انجام بدهند و مردم را با اهمیت اقدامات این قشر از جامعه آشنا کنند.
 
*‌ همیشه زنگ‌های خطر برای آتش‌نشانان به صدا در می‌آید.
وی با بیان اینکه آتش‌نشانی شغل نیست، بلکه عشق و هنر است، اضافه کرد: آتش‌نشانان با عشق و علاقه در فضا‌های غیر‌امن برای نجات جان و مال مردم تلاش می‌کنند و همیشه زنگ‌های خطر برای آتش‌نشانان به صدا در می‌آید.
بزرگزاد به پیشرفت‌های این سازمان در حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اشاره کرد و بیان داشت: در سال جاری این سازمان در راستای دستیابی به شهری ایمن برنامه‌های نرم‌افزاری بسیاری را تدوین کرده است.
وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه 118 در این سازمان تاکید کرد: در سال جاری این سامانه برای نخستین بار در سطح کشور راه‌اندازی شده و کاهش زمان رسیدن نیرو‌های عملیاتی به محل حادثه از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این سامانه محسوب می‌شود.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان به تجهیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی اصفهان به فیبر نوری اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر تمام ایستگاه‌های آتش‌نشانی اصفهان به فیبر نوری مجهز شده‌اند و این برنامه برای نخستین بار در سطح کشور و در اصفهان اجرا شده است.
وی با اشاره به هدف از اجرای این برنامه گفت: با اجرای این برنامه از داخل ستاد فرماندهی با ایستگاه‌ها ارتباط کلامی برقرار و آموزش های لازم داده می‌شود.
 
*اصفهان در زمان بحران جانشین تهران است
بزرگزاد به جانشین بودن اصفهان در زمان بروز بحران در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: اصفهان به عنوان جانشین تهران در زمان بروز بحران معین شده و مدیریت بحران کشور تامین نیروی انسانی را در زمان بحرانی به عهده گرفته است.
وی با اشاره به ضرورت توجه مسئولا به بافت تاریخی، توریستی، کوهستانی و ساحلی شهر اصفهان اضافه کرد: با توجه به موقعیت‌های مختلف اصفهان سازمان آتش نشانی باید تمام بافت‌های شهر را به امکانات مناسب مجهز کند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان به مجهز شدن مناطق مختلف اصفهان به ایستگاه‌های آتش‌نشانی اشاره کرد و بیان داشت: تجهیز مناطق مختلف شهر به ایستگاه‌های آتش‌نشانی در دستور کار این سازمان قرار دارد و در سال جاری این موضوع به صورت ویژه دنبال می‌شود.
وی با اشاره به ایجاد چهار ایستگاه مادر و پشتیبان در اصفهان تصریح کرد:  این ایستگاه‌ها در چهار نقطه شمالی، جنوبی، شرقی و غربی شهر احداث می‌شوند و در حال حاضر زمین یک ایستگاه در شمال شهر تملک شده است.
بزرگزاد با اشاره به اینکه احداث سه ایستگاه دیگر نیز در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: احداث پنج ایستگاه دیگر در منطقه هفت (خیابان اشراق)، منطقه هشت، شهید کشوری، میدان امام علی(ع) و منطقه ۱۰ در محدوده اتوبان شهید آقابابایی نیز از برنامه‌های اجرایی این سازمان محسوب می‌شود.
 
*‌در آینده‌ای نزدیک مرکز اصفهان به ایستگاه آتش‌نشانی مجهز می‌شود
وی با اشاره به ضرورت تجهیز مرکز اصفهان به ایستگاه آتش‌نشانی تاکید کرد: در آینده‌ای نزدیک میدان امام حسین (ع) اصفهان به ایستگاه آتش‌نشانی مجهز می‌شود و این موضوع یکی از مهم‌ترین نیاز‌های این منطقه است.
بزرگزاد به تجهیزات موجود در آتش‌نشانی اصفهان اشاره کرد و افزود: ۱۷۲ دستگاه خودرو سنگین و سبک در داخل سازمان آتش‌نشانی اصفهان وجود دارد و تمام این خودرو‌ها با تکنولوژی‌های روز مطابقت دارند.
وی گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۱۶هزار و ۹۴۵ نقشه ساختمانی و طرح، ۱۶۷هزار واحد صنفی توسط نیرو‌های این سازمان مورد بررسی و بازدید قرار گرفته‌اند و نیرو‌های این سازمان همواره برای حفظ جان و مال شهروندان تلاش می‌کنند.
وی به هفتم مهر ماه به عنوان روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی اشاره کرد و اظهار داشت: در این روز مانور راه ایمن و عبور ایمن در پنج ایستگاه آتش‌نشانی موجود در سطح شهر اصفهان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول