اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

کتاب زمینه‌ساز معرفت و خداشناسی است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: مطالعه کتاب زمینه‌ساز معرفت و خداشناسی است.

کتاب زمینه‌ساز معرفت و خداشناسی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام حسین دست‌پروری ظهر امروز در دومین گردهمایی آموزشی کارکنان امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که در هتل گلستان برگزار شد، اظهار داشت: معرفت و خداشناسی با تفکر به دست می‌آید و مطالعه و کتاب زمینه‌ساز خط‌‌ دهی این معرفت است.
 وی با بیان اینکه کتاب سرنوشت‌ساز است، تاکید کرد: کتابداران باید متناسب با شان افراد کتب را در اختیار آنان قرار دهند چراکه کتاب سرنوشت ساز است و می‌تواند مسیر زندگی انسان‌ها را عوض کند. 
 این استاد حوزه و دانشگاه نقش کتابداران را در بصریت افزایی افراد جامعه موثر دانست و تصریح کرد: کتابداران قشرموثری در جهت دهی به افکار عمومی جامعه  هستند و همه دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش مسوولیتی خطیر بر عهده دارند که باید به این امر توجه ویژه‌ای کرد.
 ‌حجت الاسلام دست‌پروری با اشاره به آیات قرآن مجید خاطر نشان کرد: کتاب الهی عهده‌دار تربیت بشر است و دو صفت مهم و مکرر در آن ذکر شده، ربوبیت و تربیت است.
 این استاد دانشگاه 4 روش را برای تربیت انسان نام برد و گفت: روش تقلیدی، تلقینی، تحمیلی و تحقیقی 4 روش تربیتی است که  تربیت تلقینی به عنوان یک حرکت سلب انگیزه است و تربیت تقلیدی نیز به دو صورت کورکورانه و عالمانه انجام می‌شود.
دستَ‌پروری بیان داشت: تربیت تحمیلی تربیتی نادرست و ناکارآمد است و در بین روش‌های تربیتی شیوه تحقیقی روشی عالمانه و درخور توجه است.   
وی در باره معنای تربیت عنوان کرد: تربیت واژه‌ای با معنا و وسیع  است که اگر به صورت صحیح واقع شود زمینه ساز شکوفایی تمام استعداد های انسان است و تمام استعدادهای بالقوه انسان را به فعلیت می‌رساند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول