اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی:

مدرسه کارآفرینی در کشور باید ایجاد شود

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی گفت: در محافل علمی به اندازه کافی محفوظات داریم و باید برای ایجاد مدرسه کارآفرینی بیشتر فکر شود.

مدرسه کارآفرینی در کشور باید ایجاد شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدرضا سپهری بعدازظهر امروز در نهمین گردهمایی سراسری اشتغال جهاد دانشگاهی کشور در ساری اظهار داشت: رفتارهای جهاد دانشگاهی باید در قالب ایجاد اشتغال تغییر کند و اگر ما با این موج تغییرات هماهنگ نباشیم دچار چالش جدی می‌شویم.
وی تصریح کرد: در افق پنجم برنامه دولت جهاد دانشگاهی نیازمند مهندسی جدید است و با نگاه به آینده ایجاد اشتغال باید یکی از مولفه‌های اصلی جهاد دانشگاهی باشد.
رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: برای تغییر نیازمند نقشه راه هستیم، دولت از طرح تحول‌سازی در کشور سخن می‌گوید، برنامه پنجم راهنمایی خوبی است  و جهاد دانشگاهی باید مطابق و در راستای برنامه پنجم نیز برنامه راهبردی برای خود تعریف کند.
این مسئول تاکید کرد: برای تدوین برنامه‌ها نیازمند یک مدیریت راهبردی هستیم و آرمان‌ها و اهداف ما باید مورد بازبینی و استراتژی جدید در جهاد دانشگاهی تدوین شود.
سپهری ادامه داد: در مواجهه با تغییرات باید نقاط قوت و ضعف شناسایی و مسائلی جدیدی که به سازمان وارد می‌شود در صورت  نیاز به یادگیری جدید، رفتارهایی را یاد بگیریم و این رفتارها در سازمان نهادینه شود.
وی یادآور شد: استراتژی جدید باید متفاوت‌تر از گذشته و با ایجاد اشتغال در کشور پیگیری شود و در بهبود فضای کسب و کار و توسعه مشاغل خانگی و صنایع دستی مدیریت راهبردی و اساسی را نهادینه کنیم.
رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی با اعلام اینکه در استراتژی جدید تامل و سعه صدر باید نهادینه شود، یادآور شد: سیاست‌گذاری درست و راهبردی باید سرلوحه اصلی کار ما در جهاد دانشگاهی پیگیری شود.
وی ادامه داد: کارآفرینی سازمانی را باید از داخل مدیران جهادی شروع کنیم و در داخل استان‌ها در برنامه پنجم نیازمند تنوع در محیط کسب و کار هستیم.
سپهری تاکید کرد: در شورای عالی اشتغال نقش‌آفرینی از امکانات صندوق توسعه کار در برنامه قرار گیرد و آموزش فوق برنامه و آموزش کارکنان دولت برای ارتقای بهره‌وری نیز مد نظر باشد.
وی توسعه مشاغل روستایی را جزء برنامه‌های راهبردی برای جهاد دانشگاهی عنوان کرد و افزود: ایجاد مدرسه کارآفرینی برای نسل سوم نیز باید به طور جد پیگیر شود.
رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی با بیان اینکه در سال جهاد اقتصادی نیازمند توانمندسازی مناطق اقتصادی کشور هستیم، خاطرنشان کرد: باید آموزش‌هایی که در دانشگاه‌ها و محافل علمی انجام می‌شود دانش محور و متناسب با بازار کار باشد.
وی با اعلام اینکه بسیاری از خانواده‌ها برای اشتغال فرزندانشان با مشکل جدی مواجه هستند، تاکید کرد: مدرسه کارآفرینی در کشور باید ایجاد شود و دانشگاه نسل سوم یکی از نیازهای اساسی و ضروری کشور است.
رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی در پایان تاکید کرد: در محافل علمی به اندازه کافی محفوظات داریم و برای ایجاد مدرسه کارآفرینی و دانشگاه نسل سوم نیز بیشتر فکر شود.
انتهای پیام/ص20 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول