اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر همایش‌ علمی کمیته امداد خبر داد:

ارسال 85 مقاله به همایش کارآفرینی در فرهنگ رضوی

خبرگزاری فارس: دبیر همایش‌های علمی ـ پژوهشی کمیته امداد امام خمینی(ره) از ارسال بیش از 85 مقاله در 12 موضوع اعلام شده به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.

ارسال 85 مقاله به همایش کارآفرینی در فرهنگ رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع)، علی اصغر حاجی‌نقی با اشاره به اینکه بیش از 85 مقاله در 12 موضوع اعلام شده به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، اظهار داشت: مطالعه سیره عملی ائمه اطهار(ع) و امام رضا(ع) در زمینه کسب وکار، کارآفرینان در فرهنگ ائمه اطهار(ع) و امام رضا(ع)، نقش سازمان‌های حمایتی و موسسات خیریه در کارآفرینی و توانمند سازی خانواده‌ها با تکیه بر مبانی اسلامی از جمله این موضوعات است.
دبیر همایش کار و کارآفرینی در فرهنگ رضوی تصریح کرد: تبیین جهاد اقتصادی از دیدگاه ائمه اطهار (ع) و امام رضا(ع) و نقش جهاد اقتصادی در توسعه کارآفرینی و اشتغال و تدبیر در اقتصاد و معیشت خانواده از منظر ائمه اطهار (ع) و امام رضا(ع) از دیگر موضوعات این همایش است.
حاجی‌نقی گفت: 51 درصد از مقالات ارسال شده از سوی بانوان و 49 درصد دیگر از سوی آقایان ارائه شده است.
وی گفت: 22 درصد این مقالات از استان خراسان رضوی و 78 درصد از سایر استان‌های کشور به دبیرخانه ارسال شده است.
وی با اشاره به سطح بالای علمی مقالاتافزود: 20 درصد این مقالات از سوی دارندگان مدرک دکترا، 40 درصد کارشناسی ارشد و 40 درصد از سایر مقاطع دانشگاهی و حوزوی تهیه و نوشتار شده است.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی بیان کرد: برگزاری جشن خودکفایی یک هزار و 500 خانوار از مددجویان طرح‌های خودکفایی کمیته امداد از جمله برنامه‌های ویژه این همایش است.
دبیر همایش کار و کارآفرینی در فرهنگ رضوی اظهار داشت: علاوه بر این با برگزاری نمایشگاهی با 40 غرفه در محل دانشگاه فردوسی مشهد در حاشیه این جشنواره، دستاورهای کمیته امداد استان در توانمندسازی مددجویان تحت پوشش به نمایش گذاشته می‌شود.
این مسئول تصریح کرد: فرهنگ کار در سیره عملی ائمه اطهار(ع) بسیار غنی است و اغلب انبیاء الهی، کار و تلاش و کسب روزی حلال را مورد تاکید قرار داده اند.
وی افزود: بر این اساس ضرورت دارد که فرآیند کارآفرینی مبتنی بر سیره و روش ائمه اطهار و آیات و روایات قرآنی طراحی و اجرا شود.
حاجی‌نقی گفت: به طور حتم زمانی کارآفرینی پایدار محقق می‌شود که ایجاد اشتغال در کشور مبتنی بر عقاید دینی و بومی‌سازی و همچنین منطبق با الگوی اسلامی ـ ایرانی شکل گیرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی با اشاره به این‌که خودکفایی خانواده‌های تحت پوشش از سیاست‌های اصلی این نهاد در سال جاری است، افزود: 150 هزار خانوار در خراسان رضوی تحت پوشش است که طبق قانون برنامه پنجم توسعه سالانه 10 درصد مددجویان باید توانمندسازی و از تحت پوشش این نهاد خارج شوند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول