اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست امسال صورت گرفت؛

تحقق 100 درصدی اشتغال صنعت و معدن بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیر کل صنایع و معادن استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال 100 درصد اشتغال بخش صنعت و معدن این استان محقق شده است.

تحقق 100 درصدی اشتغال صنعت و معدن بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، اسماعیل مرحمتی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد 819 نفر در بخش صنعت ومعدن استان از ابتدای سال جاری تاکنون در سامانه اشتغال استان (www.rasad.Eshtegal.ir ) ثبت شده است که با توجه به تعهد اشتغال 740 نفر برای نیمه اول سال90 بیش از 100 درصد محقق شده است.
وی افزود: با توجه به ثبت اشتغال‌های جدید در نیمه دوم سال 90 ، به بیش از تعهد اشتغال استان دست پیدا خواهیم کرد.
مرحمتی ادامه داد:این درحالی است که 11درصد این اشتغال براساس دریافت مبلغ 180 میلیارد ریال از تسهیلات بنگاه‌های زودبازده سال‌های اخیر بوده است و89 درصد آن از محل آورده مجریان طرح‌های صنعتی بوده است.
مدیر کل صنایع و معادن استان بوشهر تصریح کرد: تاپایان تیرماه 90 اشتغال صنعتی ومعدنی استان حدود 25 هزار و 600 نفر بوده که 11 درصد نسبت به مدت مشابه سال 89 ، رشد داشته است.
وی افزود: در حاضر 750 واحد صنعتی ومعدنی با حجم سرمایه گذاری 81 هزار میلیارد ریال (13درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل (89) دراستان مشغول فعالیت و تولید هستند.
مرحمتی گفت: در حال حاضر تعداد 173 فقره معادن با استخراج سالیانه 5.5 میلیون تن با اشتغال یک‌هزار و 100 نفر شامل سنگ لاشه، سنگ گچ، واریزه کوهی و انواع مواد معدنی مصالح ساختمانی نظیر مواد اولیه سیمان در استان بوشهر وجود دارد.
این مقام مسئول تصریح کرد: از مهم‌ترین ویژگی این استان وجود دریا و اسکله‌های بارگیری مواد معدنی در سواحل استان و نزدیک بودن به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است که سالیانه بخش عمده‌ای از انواع مواد معدنی این استان با کشورهای هم جوار صادر می‌شود.
مرحمتی در پایان گفت: سازمان صنایع و معادن استان بوشهر از تمام علاقه‌‌مندان به سرمایه گذاری در بخش معادن استان بوشهر استقبال و حمایت می‌کند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول