اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس:

اندیشه‌های اسلام به برکت انقلاب در مدارس حکمفرما شد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: به برکت انقلاب اسلامی اندیشه‌های اسلام و دینی در نظام آموزشی حکمفرما شد.

اندیشه‌های اسلام به برکت انقلاب در مدارس حکمفرما شد
حجت‌الاسلام سید علی طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: نظام آموزشی در این 33 انقلاب تغییرات زیادی کرده است آموزش و پرورش در زمان گذشته سمت و سویی دینی نداشته و اعتقاد به اسلام نداشتند.
وی تصریح کرد: اگر چه در رژیم گذشته معلمان متدین هم وجود داشت و سیستم رژیم گذشته را قبول نداشتند ولی جرات و آزادی لازم وجود نداشت تا در مقابل سیاست‎های رژیم کاری کنند.
نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب این فضا را در جامعه ایجاد کرد تا نظرات خود را اعلام کنند، گفت: آزادی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود دارد در هیچ جای جهان وجود ندارد.
حجت‌الاسلام طاهری خاطرنشان کرد: از نظر امکانات آموزشی در بین مدارس کشور پیشرفت‎های زیادی صورت گرفته است و در مدارس مختلف امکاناتی مختلف زیادی وجود دارد.
وی ادامه داد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی توجه وی‍ژه‎ای به آموزش و پرورش شده است و در اکثر مدارس امکانات و آموزگاران از دانش خوبی برخوردار هستند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در رژیم گذشته محتوای کتب درسی هیچ رنگ و بو مذهبی نداشته است و به مسائل اجتماعی اصلی هیچ توجه نداشته است.
حجت‌الاسلام طاهری افزود: تلاش رژیم شاه این بوده که نسل آینده با مسائل سیاسی آشنایی نداشته باشند و از سیاست‎های ظالمانه کشورهای استکباری و ظلمی که به مسلمانان می‎شود اطلاعی پیدا نکنند.
وی اضافه کرد: اما هم اکنون در کتب درسی ابتدایی هم مسائل روز اجتماعی، سیاسی و حتی ظلمی که به کشورهای اسلامی و فلسطین می‎شود توجه شده است.
نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: این نگاه به نسل جوان کمک خواهد کرد تا در مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه خودش آگاهی بخشی لازم داشته باشد.
حجت‌الاسلام طاهری با بیان اینکه شخصیت نوجوانان قبل از ورود به مدرسه در خانواده شکل می‎گیرد، افزود: باید به ابعاد شخصیتی کودکان و توجه به آموزه‎های دینی و فراگیری قرآن توجه شود.
وی با اشاره به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان بر علیه نسل جوان اظهار داشت: قطعا همه هدف‎های مهم دشمنان در جنگ نرم سنین جوانی است که ضروری است همه مدیران خصوصا مسئولان آموزش و پرورش برای این مشکل توجه کنند و سرمایه‎گذاری لازم و آمادگی برای این عرصه داشته باشند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه و مقدم بودن تزکیه در تعلیم و تربیت را تاکید کرد و گفت: اگر علم به کار گرفته شده با تزکیه همراه نباشد برای جامعه بشری مخرب خواهد بود.
حجت‌الاسلام طاهری با بیان اینکه کسب این دانش سهم مهلک و ویران‎کننده برای دنیا خواهد بود،‌ خاطرنشان کرد: علم برای فرد و هم برای جامعه باید همراه با تزکیه و دین باشد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول