اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور؛

زنگ دفاع مقدس در مدارس خوزستان نواخته شد

خبرگزاری فارس: در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس، همزمان با سراسر کشور زنگ دفاع مقدس در مدرسه دخترانه شاهد زینبیه ناحیه ۴ اهواز طنین انداز شد.

زنگ دفاع مقدس در مدارس خوزستان نواخته شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، رحمان فلاحی مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان پیش از ظهر امروز در مراسم نمادین نواخته شدن زنگ دفاع مقدس در محل مدرسه دخترانه شاهد زینبیه ناحیه ۴ اهواز، اظهار داشت: درس خواندن، تحقیق، پژوهش و پیگیری محورهای علمی برای افزایش و تولید علم در راستای اعتلای ایران اسلامی در این عرصه، مهم‌ترین وظیفه دانش‌آموزان است.
وی از دانش آموزان و معلمان درخواست کرد در آغاز بازگشایی مدارس که با هفته دفاع مقدس مقارن شده است، در کلاس درس خود بیشتر به مسئولیت‌های امروز خود در مقابل انسان‌هایی بزرگوار و افتخار آفرین که زندگیشان را برای آسایش امروز ما هدیه کردند، بپردازند و آن مسئولیت‌ها را با قلم خود به تصویر بکشند.
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان هفته دفاع مقدس را یادآور شجاعت و دلیری بزرگ‌مردان و جوانان دانست و بیان کرد: جوانان این مرز و بوم در هشت سال دفاع مقدس به تنهایی مقابل حکومت‌های فاسد ایستادند و از قرآن، اسلام و آرمان‌های امام‌خمینی (ره) دفاع کردند.
فلاحی دانش‌آموزان را به حرکت در مسیر معرفت الهی فراخواند و گفت: امانت خداوندی که انسان به واسطه ظرفیت خود حاضر به پذیرش آن شد،‌‌ همان معرفت الهی بود.
وی بر ضرورت انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس و شهدا و ایثارگران به نسل جوان به ویژه دانش آموزان تأکید کرد و افزود: دانش آموزان باید بدانند که امنیت حاکم در جامعه چگونه به دست آمده است.
فلاحی وظیفه معلمان را در انتقال این ارزش‌ها بسیار سنگین اعلام کرد و گفت: به تصویر کشیدن صحنه‌های زیبای فرهنگ ایثار و شهادت، آن هم برای کسانی که در آن لحظات حساس و تاریخی وجود نداشته‌اند، رسالتی است عظیم که بیش از هر کسی بر دوش معلمان کشور سنگینی می‌کند چرا که معلمی شغل مهمی است که ضرورت آن بر کسی پوشیده نیست.
وی تصریح کرد: این ضرورت عمدتا شکل دهی تجربیاتی است که منجر به تغییرات مطلوب رفتاری در دانش آموزان می‌شود به خاطر همین ضرورت آشکار است که نقش معلم جنبه نهادی پیدا کرده و بسیاری از گروه‌های اجتماعی و افراد و دانشجویان و دانش آموزان مختلف، انتظارات کلی مشخصی از آنچه که یک معلم هست و باید باشد، دارند.
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: ترویج این فرهنگ و معرفی آن به عنوان فرهنگ غالب در جامعه می‌تواند نقشی عمده در مشارکت عمومی ایفا کند چرا که دانش آموزان با آگاهی از زحمات و مشقت‌های راه خطیر انقلاب به خوبی خواهند فهمید که باید با جان و دل از این میراث ارزشمند امام و شهداء نگهداری کنند.
 انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول