اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خبر داد:

جمع‌آوری 50 درصد مدارس مختلط کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مسائل فرهنگی و صعب‌العبور بودن برخی مناطق را از دلایل وجود مدارس مختلط و زیر نرم در این استان دانست و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مشکل 50 درصد مدارس مختلط و زیر نرم برطرف شده است.

جمع‌آوری 50 درصد مدارس مختلط کهگیلویه و بویراحمد
پرویز طاهری ظهر امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد همه توان و ظرفیت خود را برای برچیده شدن مدارس مختلط و زیر نرم به‌کار بسته و تاکنون با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مشکل 50 درصد این‌گونه مدارس را برطرف کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: مدارس مختلط و زیر نرم در همه جای کشور وجود دارند ولی فراوانی و تعداد این‌گونه مدارس در کهگیلویه و بویراحمد بیشتر بوده که همه توان خود را برای به صفر رساندن این مدارس به‌کار می‌بندیم.
وی، طرح روستا مرکزی را از جمله برنامه‌ها و کارهای انجام شده برای کاهش مدارس مختلط و زیر نرم دانست و بیان داشت: 700 میلیون تومان در سال گذشته برای طرح روستا مرکزی و اختصاص سرویس به دانش‌آموزان روستاهای همجوار هزینه شده که تا حدی موثر بوده است.
طاهری مشکلات و مسائل خاص فرهنگی و صعب‌العبور بودن برخی مناطق را از جمله دلایل وجود مدارس زیر نرم و مدارس مختلط برشمرد و ادامه داد: در برخی روستاها مردم برای فرستادن دختران خود به مدارس شبانه‌روزی تک جنسیتی مقاومت می‌کنند و در برخی روستاها نیز به خاطر کوهستانی و صعب‌العبور بودن آن روستاها امکان حذف مدارس زیر نرم و مختلط را نداریم.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با ابراز نگرانی از برخی مقاومت‌های والدین برای استقبال نکردن از تحصیل دخترانشان در مدارس شبانه‌روزی گفت: در بحث تک جنسیتی کردن مدارس مختلط، دبیرستان‌ها را در اولویت قرار دادیم و تاکنون 600 نفر از دخترانی را که در مدارس مختلط تحصیل می‌کردند به مدارس شبانه‌روزی منتقل کردیم.
وی ابراز داشت: سیاست ما این است که در هیچ نقطه‌ای از این استان دانش‌آموزی به هر دلیل نباید از تحصیل محروم شود که این موضوع با مشارکت و همراهی مردم و والدین محقق خواهد شد.
طاهری خاطرنشان کرد: بخشی از اختیارات مربوطه را به شورای آموزش و پرورش در شهرستان‌ها و بخش‌ها به ریاست فرمانداران و بخشداران تفویض کردیم تا با تسلط بیشتر نسبت به اتخاذ تصمیمات لازم برای مشکلات مطرح شده، به سمت کاهش مدارس زیر نرم، حذف مدارس مختلط، امکان تحصیل مطلوب برای همه دانش‌آموزان این استان در دورافتاده‌ترین نقطه و.... پیش برویم.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که همچنان در این استان مدارس مختلط دختر و پسر و کلاس‌های زیر نرم استاندارد داریم، تصریح کرد: همه توان و ظرفیت خود را برای برطرف کردن این مشکلات به‌کار بسته و برنامه‌های کوتاه مدت در این رابطه در دستور کار است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول