اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم:

زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته از ابتدای مرداد ماه زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.

زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند
عبدالله جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به بیمه زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: این طرح برای نخستین بار در سراسر کشور در استان قم در حال انجام است.
وی گفت: این طرح مدت‌ها در دستور کار دولت قرار داشت تا بستری برای ادامه زندگی زنان سرپرست خانواده به منظور پشتوانه، تضمین آینده و منابع مالی آنان و خانواده زیرپوشش آنها فراهم شود.
جلالی افزود: در راستای اجرای طرح هدفمند شدن یارانه‌ها این هدف عملیاتی شد و تا امروز 2 هزار و 855 خانوار که توسط زنان سرپرستی می‌شوند به همراه فرزندان و اعضای خانواده خود از بیمه تامین اجتماعی برخوردار خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: این حق بیمه براساس دستمزدهای سال جاری که 3 میلیون و 303 هزار ریال است محاسبه شده و از این مبلغ 27 درصد بیمه زنان سرپرست خانوار پرداخت می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ه) استان قم گفت: 17.27 درصد را سازمان هدفمندی یارانه‌ها و 10.27درصد به اضافه هزینه درآمد خانواده توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.
جلالی ابراز کرد: این حق بیمه هر سه ماه یکبار به حساب آنها واریز می‌شود که 33 میلیارد و 750 میلیون ریال اعتبار در سال جاری پیش‌بینی شده است که از این رقم 12 میلیارد و 500 میلیون ریال توسط کمیته امداد و 21 میلیارد و 250 میلیون ریال توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه یکی از مطالبات مهم زنان سرپرست خانوار طرح بیمه بود، اضافه کرد: در حال حاضر با تمهیدات دولت حدود 9 هزار نفر از این مزیت قانونی بهره‌مند می‌شوند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ه) استان قم عنوان کرد: سهمی که برای استان قم و کمیته امداد امام خمینی(ره) تعیین شده، قابل قبول است و در حال حاضر تمام منابع و خانواده‌ها شناسایی شده‌اند و در آینده تمام زنان سرپرست خانوار مشمول بیمه از کارافتادگی، درمان، بیماری و... می‌شوند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول