اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد آستارا خبر داد:

خودکفایی 1551 مددجوی کمیته امداد آستارا

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام آستارا گفت: از مجموع 5 هزار و 749 مددجوی آستارا تعداد یک ‌هزار و 551 نفر به دلیل اجرای طرح موفق خودکفایی از زیر چتر حمایتی کمیته امداد این شهرستان خارج شدند.

خودکفایی 1551 مددجوی کمیته امداد آستارا
رحمت‌الله رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست سال جاری 182 میلیون تومان تسهیلات خود اشتغالی پرداخت شده، اظهار داشت: اعتبار اختصاص یافته برای طرح خودکفایی و اشتغالزایی فرزندان مددجویان از اعتبارات دولتی به صورت قرض‌الحسنه و بدون سود بانکی پرداخت می‌شود.
رجبی با بیان اینکه بر اساس طرح جدید همه فرزندان ذکور خانواده زیر پوشش کمیته امداد می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند، افزود: سقف تسهیلات پرداختی برای فرزندان ذکور مددجویان زیر پوشش کمیته امداد حداکثر 10 میلیون تومان با هدف ایجاد کسب و کار در نظر گرفته شده است.
وی اعتبار اختصاص یافته به کمیته امداد از سوی دولت خدمتگزار در طرح اشتغال‌زایی کشور را 60 درصد ذکر کرد و گفت: اختصاص 60 درصدی اعتبارت دولتی به ایجاد اشتغال در کشور به کمیته امداد نشان از توجه و اعتماد ویژه دولت به کمیته امداد امام خمینی (ره) است که این اعتماد در گرو موفقیت این کمیته در امر اشتغالزایی در سطح کشور است.
رئیس کمیته امداد آستارا در باره نحوه پرداخت این تسهیلات به فرزندان ذکور مددجویان کمیته امداد امام (ره) خاطرنشان کرد: در طرح اشتغالزایی با هیچ شرایطی پول نقد در اختیار مددجو قرار نمی‌دهیم مگر اینکه ظرف 48 ساعت کالای خریداری شده متقاضی از طرف کارشناسان کمیته امداد رویت و تایید شده باشد.
وی با بیان اینکه امسال یک میلیارد و 700 میلیون تومان برای طرح اشتغال خانگی در سال جاری به کمیته امداد امام اختصاص یافته بیان داشت: این تسهیلات برای ایجاد مشاغل خانگی از یک تا 5 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
رجبی با اشاره به اینکه 550 میلیون تومان در سال گذشته برای 73 طرح خوداشتغالی به مددجویان پرداخت شده بود، عنوان کرد: سال گذشته مبلغ 75 میلیون تومان بابت درآمدهای مردمی از طریق حامیان، درآمد ایجاد شد و امسال نیز 33 میلیون تومان از درآمدهای نقدی و جنسی حامیان طرح اکرام جمع‌آوری شده است.
این مسئول مجموع مددجویان زیرپوشش کمیته امداد این شهرستان را 5 هزار و 749 مددجو عنوان کرد و اذعان داشت: از این تعداد، یک‌هزار و 551 نفر مددجو به دلیل اجرای موفق طرح خودکفایی از چتر حمایتی کمیته امداد شهرستان آستارا خارج شده‌اند.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول