اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

گزارش فارس از برگزاری جشن عاطفه‌ها بعد از بازگشایی مدارس/

ماجرای نوشداروی کمیته امداد و دل‌ دانش‌آموزانی که می‌شکند

خبرگزاری فارس: جشن عاطفه‌ها در حالی یک هفته پس از آغاز سال تحصیلی در کشور برگزار می‌شود که زمان برگزاری این مراسم جای تعجب دارد و این جشن می‌تواند حداقل یک هفته زوتر در کشور برگزار شود و منابع حاصله از آن در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار گیرد.

ماجرای نوشداروی کمیته امداد و دل‌ دانش‌آموزانی که می‌شکند
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس«توانا»، هفدهمین جشن عاطفه‌ها در سراسر کشور در حالی ششم مهر امسال برگزار خواهد شد که هر ساله در خصوص زمان برگزاری این مراسم اظهارنظرهای متفاوتی مطرح می‌شود چرا که اگر مبنا و هدف از برگزاری جشن عاطفه‌ها کمک به دانش‌آموزان نیازمند و محروم است، این پرسش پیش می‌آید چرا زمان برگزاری این جشن یک هفته بعد از بازگشایی مدارس است.

هرچند که برگزاری جشن‌های از این دست در کشور می‌تواند برای خانواده‌های نیازمند و فرزنداشان موثر و مفید باشد اما یک هفته بعد از بازگشایی مدارس، توجیه منطقی نخواهد داشت زیرا جشن عاطفه‌ها جهت کمک به دانش‌آموزان نیازمند برگزار می‌شود و آنها نیز مانند سایر دانش‌آموزان در ابتدای مهر به مدرسه می‌روند و حال پرسش اینجاست که آیا این دانش‌آموزان بابد با همان لباس‌های سال‌های قبل به مدرسه بروند؟

اگر قرار است دل دانش‌آموزی شاد شود و کمکی به وی و خانواده‌اش صورت گیرد، مسلماً این اتفاق باید قبل از سال تحصیلی باشد چرا که نیاز روحی و روانی کودک بعد از آغاز سال تحصیلی و حضور با لباس‌ها، کیف و کفش سال گذشته نه تنها تأمین نشده بلکه بعد از برپایی جشن عاطفه‌ها، جریحه‌دار نیز می‌شود.

این در حالی است که کمیته امداد در طول سال برای حمایت از خانواده‌های نیازمند "جشن نیکوکاری" را یک هفته پیش از آغاز سال نو برگزار می‌کند که هرچند این زمان نیز برای کمک به نیازمندان و خرید لباس و وسایل آن، کافی نیست اما باز هم قبل از سال جدید است و با این اقدام، دل کودکان بسیاری همزمان با سال جدید شاد می‌شود.

* نوشدارو پس از مرگ سهراب
---------------------------------------

داوود 33 سال کارمند یکی از ادارت دولتی در خصوص جشن عاطفه‌ها و زمان برگزاری آن اظهار داشت: اصل موضوع جشن عاطفه‌ها و کمک به خانواده‌های نیازمند و به خصوص دانش آموزان قابل تقدیر است اما زمان برگزاری جشن عاطفه‌ها مناسب نیست.

وی تصریح کرد: اقدام کمیته امداد جهت برگزاری مراسم پس از یک هفته از آغاز سال تحصیلی همانند ضرب‌المثل قدیمی "نوشدارو پس از مرگ سهراب است" چرا که اگر هدف کمک کردن به دانش‌آموزان نیازمند است این مراسم حداقل باید یک هفته قبل انجام شود نه زمانی که یک هفته از آغاز سال تحصیلی گذشته است.

 عدم هماهنگی بین امداد و وزارت آموزش و پرورش در برگزاری جشن عاطفه ها نمایان است

حسین 40 ساله شاغل در بازار فرش بیان داشت: اگر نهادهای دولتی یا خصوصی می‌خواهند کمکی به فرد یا خانواده‌ای انجام دهند باید زمانی برای این کار در نظر بگیرند که کمک کردنشان برای فرد و یا خانواده نیازمند موثر باشد.

وی تصریح کرد: برگزاری جشن عاطفه‌ها پس از یک هفته از بازگشایی مدارس دردی از مشکلات دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان دوا نمی‌کند چرا که اگر دانش‌آموزی هم به وسایلی از جمله کیف، کفش و لباس نیاز داشته باشد قبل از بازگشایی مدارس آنها را تهیه می‌کند.

حسین اضافه کرد: مجموعه امداد باید سعی کند حداقل یک ماه زودتر این جشن را برگزار کند و در واقع مدت جمع‌آوری کمک‌ها را به یک ماه افزایش دهد چرا که جمع‌آوری کمک‌ها در یک روز نمی‌تواند راهکار مناسبی برای حل مشکلات خانواده‌ها باشد.

 تمام وسایل مورد نیاز فرزندانم را به صورت دست دوم تهیه کردم

«ز» که شوهرش هم اکنون در زندان به سر می‌برد در خصوص کمک های کمیته امداد به وی و فرزندش اظهار داشت: متأسفانه برخی مددکاران مجموعه امداد برای یک کمک ساده و دادن کیف و کفش آبروری اشخاص را می برند.

وی ضمن گلایه از عملکرد کمیته امداد در منطقه زندگی‌اش تصریح کرد: یکبار برای گرفتن کمک به کمیته امداد رفتم و هنگامی که شرایط خودم و فرزندم را بیان کردم مددکاران با لحن تندی گفت «برو خانم برای ما فیلم بازی نکن».

این مادر ادامه داد: حدود دو سال از این موضوع می‌گذرد و طی این دوسال هر موقع که نیاز به کمک و لباس برای فرزندم بودم لباس‌های دست دوم بچه‌های همسایه را تن بچه‌ام کرده‌ام و با این کار عزت و کرامتم را حفظ می‌کنم.

دانش آموزان نیازمند از قبل شناسایی شدند/ تفاوتی در زمان برگزاری جشن عاطفه‌ها ندارد

سعید ستاری، معاون مشارکتهای مردمی کمیته امداد در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس«توانا» با اشاره به اینکه تفاوتی در خصوص زمان برگزاری جشن عاطفه‌ها وجود ندارد، اظهار داشت: اصل کمک کردن و هدایت کمک‌ها به دانش آموزان نیازمند است و این کار در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: حدود 700 هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که بخشی از کمک‌های جمع آوری شده در جشن عاطفه‌ها به این گروه تعلق می‌گیرد و بخش دیگری از کمک‌ها به 300 هزار دانش آموز دیگر که از سوی انجمن اولیا و مربیان شناسایی شده تعلق خواهد گرفت.

ستاری اضافه کرد: در چند سال گذشته جشن عاطفه ها در زمان‌های مختلفی قبل از سال تحصیلی و بعد از آغاز سال تحصیلی برگزار شده که هر کدام دارای ویژگی‌های خاصی بوده اما به طور کلی در ارسال کمک‌ها به نیازمندان مشکلی پیش نیامده است.

به گزارش«توانا»، علی رغم صحبت‌های مطرح شده مسئولان امداد در خصوص زمان برگزاری جشن عاطفه‌ها، اما این جشن می‌توانست در زمان بهتری و قبل از سال تحصیلی برگزار شود و مطمئناً نتایج و تأثیری گذاری بهتری برای داشن‌آموزان نیازمند داشت.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول