اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد امام خمینی خبر داد:

ایجاد 300 هزار شغل خانگی برای خانواده‌های کمیته امداد در کشور

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) علاوه بر برنامه‌ریزی برای ایجاد 200 هزار فرصت شغلی برای مددجویان، در صدد ایجاد 300 هزار شغل خانگی و کوچک برای خانواده‌های تحت پوشش است.

ایجاد 300 هزار شغل خانگی برای خانواده‌های کمیته امداد در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسین انواری بعد از ظهر امروز در جشن خودکفایی 4هزار خانواده مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی گفت: اینکه خانواده محرومی احساس خودکفایی در اداره امورات خود را به دست آورد بسیار ارزشمند است و ترویج فرهنگ دستگیری از محرومان در بین فرزندان یک ملت باعث تحکیم پایه‌های ارزش‌های انسانی در آن جامعه می‌شود.
وی اظهار داشت: ایجاد کمیته امداد به عنوان یادگار جاودان حضرت امام خمینی (ره) در آغازین روزهای انقلاب اسلامی که کشور درگیر منازعات سیاسی بود حاکی از وسعت نظر ایشان در توجه به امور محرومان به عنوان حامیان اصلی انقلاب دارد به نحوی که در طول این سال‌ها هیچکدام از مخالفان نظام اسلامی را نمی‌توان در ردیف محرومان کشور دید.
انواری با تاکید بر اینکه محرومان در دیگر کشورهای جهان در صف مقابل دولت‌ها قرار دارند، گفت: در نظام جمهوری اسلامی این محرومان هستند که خود را وارثان انقلاب می‌دانند و بیشتر مسئولان و متفکران و نخبگان نیز از همین قشر بر خواسته و درد آشنای مردم هستند.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: کمیته امداد کوشیده تا فقر محرومان را با توانمندسازی آنان در زمینه‌های مختلف به ویژه امور فرهنگی و اقتصادی به ثروت تبدیل کند و همین امر باعث شد تا در سال جهاد اقتصادی با تاکیدات رهبر انقلاب نسبت به تحقق 250 هزار شغل برای دولت ارائه تعهد داشته باشیم که سهم آذربایجان‌شرقی در این بین 20 هزار شغل تا پایان سال‌جاری است.
 انواری رفع مشکل مددجویان کمیته امداد در ارائه تضمین به بانک‌های عامل توسط خود کمیته امداد را یکی از بزرگ‌ترین ریسک‌های این مجموعه بر شمرد و اضافه کرد: امیدواریم با به ثمر نشستن طرح‌های خودکفایی این اعتماد ایجاد شده بین کمیته امداد امام خمینی(ره) و بانک‌های عامل همچنان ادامه داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه امسال باید در حوزه مسائل اقتصادی یک آرایش جهادی از سوی تمام دستگاه‌های اجرایی کشور به وجود آید، اظهار داشت: فتنه جدید دشمن معطوف به اقتصاد شده تا با ایجاد فقر، ایمان و عزت ملت ایران را در هم شکند اما با تاسی به تعالیم اسلام و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب این فتنه در حال خنثی شدن است.
انواری رشد اقتصادی را لازمه رشد دینی و ملی یک ملت بر شمرد و گفت: بهبود نظام اقتصادی باعث بیمه شدن نظام اسلامی می‌شود و تعهد مومنان به حفظ ارزش‌ها را افزایش می‌دهد.
وی همچنین با اشاره به فرهنگ ایثار و بسیج در دوران هشت سال دفاع مقدس بهره‌گیری از این فرهنگ غنی را در پیشبرد اهداف سال جهاد اقتصادی مفید دانست و خاطر نشان کرد: با به وجود آمدن موج بیداری اسلامی درکشورهای منطقه تلاش‌ها برای الگو پذیری از انقلاب اسلامی آغاز شده و فعالیت‌های امدادی کمیته امداد امام خمینی(ره) برای رفع محرومیت‌ها در کشورهای اسلامی در صدر توجهات نخبگان آنان قرار گرفته است.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) همچنین به فعالیت‌های مجموعه متبوع خود در خارج کشور اشاره کرد و گفت: تلاش‌های ما در خارج از کشور بر اساس توانمند سازی افراد است و هیچ نوع کمک مالی برای اتباع خارجی هزینه نمی‌شود اما همین روش کمک باعث شده تا پایه‌های امنیت ملی کشورمان در خارج از مرزها با اقبال مردم به آرمان‌های انقلاب اسلامی تقویت شود.
انواری هدف آتی کمیته امداد امام خمینی (ره) را توانمندسازی مددجویان از نظر سرمایه‌های فرهنگی و فکری عنوان کرد و افزود: در حال حاضر طرح‌های متعددی در کشور در حال اجراست که بیشتر آنها معطوف به روستاها و توانمندسازی فرهنگی خانوارهای روستایی است.
وی در ادامه گفت : در راستای اجرای طرح‌های خودکفایی در کشور نیز تاکنون توانسته‌ایم 80 هزار نفر خودکفا و برای 190 هزار نفر دیگر از طریق کارگاه‌های ایجاد شده مددجویان ایجاد اشتغال کنیم.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین از اجرای طرح مهارت آموزی دختران کم سواد در روستاها خبر داد و اضافه کرد: با اجرای این طرح آرامش روانی و استقلال مالی دختران محروم در روستاها تامین و امکان تشکیل خانواده برای آنان فراهم می‌شود.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول