اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دشتستان خبر داد:

خرید تضمینی خرمای دشتستان از 15 مهر ماه

خبرگزاری فارس: فرماندار دشتستان از خرید تضمینی خرمای دشتستان از 15 مهر ماه خبر داد.

خرید تضمینی خرمای دشتستان از 15 مهر ماه
به‌ گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، غلامحسین خسروی شامگاه سه‌شنبه در نشست با نخلداران دشتستان اظهار داشت: خرما از مهم‌ترین محصولات کشاورزی در استان بوشهر است که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و باید نسبت به تامین بازار مصرف مناسب برای این محصول تدابیر لازم را بیندیشیم.
وی افزود: نخلداران و تولیدکنندگان خرما در دشتستان در سال گذشته متحمل ضررهای زیادی شدند و در ابتدای فصل برداشت امسال نیز با ورود دلالان و واسطه‌گران اخبار نگران‌کننده‌ای از تولیدکنندگان و زحمت‌کشان واقعی این محصول به گوش می‌رسد.
فرماندار دشتستان با تاکید بر لزوم خرید تضمینی خرمای دشتستان خاطرنشان کرد: این مسئله را در استان پیگیری کرده‌ایم ولی واقعیت این است که در سطح شهرستان و یا سطح استان نمی‌توان کاری در این زمینه انجام داد. 
خسروی ادامه داد: اعتباری که هیئت دولت برای خرید تضمینی خرما اعلام کرده، هنوز توسط جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی اجرایی نشده است. 
فرماندار دشتستان از خرید تضمینی خرمای دشتستان از نیمه مهر ماه خبر داد و اضافه کرد: مسئولان جهاد کشاورزی استان بوشهر اعلام کرده‌اند که از 15 مهرماه به بعد خریدهایمان را شروع می‌کنیم و علاوه بر آن هنوز هیچ رقمی را برای واریته‌های مختلف خرمای منطقه اعلام نکرده‌اند.
خسروی تاکید کرد: در حال حاضر ما منتظر اعلام سازمان جهاد کشاورزی هستیم و تا 15 مهرماه صبر می‌کنیم ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.
وی یادآور شد: استاندار بوشهر نیز در نامه به رئیس جمهور درخواست کرده که سهمی از سبد مصرفی ادارات به خرما اختصاص یابد که اگر این مهم اجرایی شود، تناژ بالایی از محصولات خرما را به خود جذب می‌کند و مشکل کشاورزان تا حدودی برطرف می‌شود.
فرماندار دشتستان اذعان داشت: دشتستان بیشترین تولید خرما در استان بوشهر را به خود اختصاص داده و در سال جاری بیش از 50 هزار تن خرما از باغات این شهرستان برداشت شده که تلاش برای فروش این محصول با جدیت ادامه دارد.
خسروی گفت: در سال جهاد اقتصادی باید حداکثر استفاده را از حداقل امکانات ببریم و فرمانداری دشتستان حمایت لازم را از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی به عمل آورده است.
در این نشست تعدادی از نخلداران نیز با تقدیر از زحمات مسئولان خواستار اتخاذ راهکارهایی برای فروش تضمینی محصول خرما شدند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول