اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی خاش خبر داد:

آغاز برداشت خرما از نخلستان‌های خاش

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: برداشت بیش از 20 هزار تن انواع خرما از سطح نخلستان‌های شهرستان خاش آغاز شد.

آغاز برداشت خرما از نخلستان‌های خاش
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان خاش، امان‌الله طوقی اظهار داشت: کار برداشت خرما از سطح 4 هزار هکتار نخیلات بارور مناطق ایرندگان، کارواندر و روتک این شهرستان آغاز شده است.
وی افزود: پیش بینی می‌شود از این سطح زیر کشت بیش از 20 هزار تن محصول خرمای ربی و مضافتی برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.
طوقی سطح زیرکشت نخیلات شهرستان خاش را 6 هزار و 300 هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان 4 هزار هکتار بارور و دو هزار و 300 هکتار غیر بارور است.
مدیر جهاد کشاورزی خاش منطقه مرزی روتک را یکی از مناطق مستعد و کم‌نظیر خرمای دیم سیستان و بلوچستان معرفی و تصریح کرد: دو هزار و 300 هکتار از خرمای شهرستان خاش از نوع ربی به این منطقه اختصاص دارد که با توزیع پاجوش یارانه‌ای بین نخل‌کاران همه ساله به سطح باغات خرما در این منطقه افزوده می‌شود.
 طوقی بیان کرد: با توجه به فعالیت بیش از 700 موتور پمپ در این منطقه شاهد افزایش سطح زیرکشت خرما در سال به میزان حداقل یکصد هکتار هستیم. 
وی خاطرنشان کرد: دولت برای حمایت از نخل‌کاران اقدامات موثری را انجام داده است که احداث سردخانه در اداره تعاون روستایی برای ذخیره محصولات و نگهداری مناسب و طولانی مدت آنها و اختصاص مبلغ 300 میلیون ریال برای خریداری محصولات خرمای نخل‌کاران و کوتاه کردن دست دلالان و ایجاد رقابت مناسب برای فروش محصول و همچنین صدور مجوزهای بسته‌بندی خرما در مناطق روتک و ایرندگان از جمله این برنامه‌های حمایتی است.
مدیر جهاد کشاورزی خاش با تأکید بر اینکه عمده مناطق کشت محصول خرما در مناطق ایرندگان و دهستان‌های پشتکوه و کارواندر است، گفت: کشت تلفیقی محصولات کشاورزی در میان نخل‌ها و کشت انواع گندم، برنج، زیره، جو و غیره در کنار خرما را از ویژگی‌های باغات خرما عنوان کرد که همه ساله زیرکشت محصولات کشاورزی قرار دارد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول