اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر مطرح کرد:

خرمای بوشهر در سبد غذایی کشور

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: تلاش برای قرار گرفتن خرمای تولیدی استان بوشهر در سبد غذایی کشور با اولویت نیروهای مسلح در دستور کار است.

خرمای بوشهر در سبد غذایی کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدحسین جهانبخش ظهر امروز در نشست هماهنگی ستاد تسهیلات خرما استان بوشهر اظهار داشت: صادرات خوب عملا افزایش قیمت داخلی را تضمین می‌کند اگر در بازارهای داخلی با مشکل مواجه هستیم علت آن را باید در صادرات جستجو کنیم.
استاندار بوشهر یادآور شد: اگر صادرات خوب، به موقع و باکیفیت باشد و بازار هدف نیز داشته باشد، تقاضا نیز به طور چشمگیری افزایش می‌یابد؛ شیوه‌نامه پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان خرما تصویب ضمن اینکه استاندارد اجباری به دستگاه‌های متولی ابلاغ شود.
وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در پذیرایی‌های خود از خرما استفاده کنند، افزود: تشکیل تیم ویژه برای بررسی کیفیت خرمای صادراتی، تلاش برای قرار گرفتن خرمای تولیدی استان در سبد غذایی کشور با اولویت نیروهای مسلح و تغذیه مورد استفاده در آموزش و پرورش به عنوان مصوبات این جلسه باید در دستور کار قرار گیرد.
استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: 35 درصد خرمای تولیدی به مصرف داخل می‌رسد و باید 65 درصد دیگر صادر شود اما شرایط موجود نشان می‌دهد صادرکنندگان آنگونه که باید حرفی برای گفتن در این زمینه ندارند.
وی افزود: صادرات خرما در شان تولید این محصول مهم نیست و در این زمینه نسبت به تولید ظرفیت‌های لازم را آماده نکرده‌ایم.
جهانبخش ادامه داد: هنوز نتوانسته‌ایم خرمای صادراتی را با بسته‌بندی که در بازارهای جهانی قابل رقابت باشد عرضه کنیم و این امر سبب شده است صادرکننده سود کافی نبرد و به تبع آن فروش تولید کننده نیز کاهش یابد.
استاندار بوشهر در ارتباط با پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان و نخلداران گفت: با رویکردی که بانک‌ها اعلام کرده‌اند این تسهیلات که ابلاغ نیز شده است در استان قابل پرداخت نیست و برای پیگیری باید نامه‌ای به رئیس جمهوری نوشته شود.
جهانبخش با اشاره به تدوین استاندارد اجباری برای خرما اضافه کرد: امیدواریم با اجرای این استاندارد بتوانیم به صادرکنندگان کمک کنیم و آنان نیز با تجدید نظر در کیفیت صادرات، تولیدکنندگان را راضی نگه دارند تا از این مسیر تداوم تولید داشته باشیم.
وی با تاکید بر مقید بودن تولیدکنندگان بر پرداخت زکات محصول خرما بیان کرد: پرداخت زکات به محصول برکت می‌دهد و باید فرهنگ آن در بین نخلداران ترویج داده شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول