اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهرخبر داد:

فعالیت 9 کارگاه بسته‌بندی خرما در خرمشهر

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: در حال حاضر 9 کارگاه بسته‌بندی خرما در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

فعالیت 9 کارگاه بسته‌بندی خرما در خرمشهر
ابراهیم داوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: نخلداری یکی از بخش‌های کشاورزی است که توانسته است اقتصاد و معاش جمعیت بسیار زیادی از خانوارها را مستقیم و غیر مستقیم به خود اختصاص دهد و موجب اشتغالزایی فراوانی شود.
وی خاطرنشان کرد: باوجود اشتغال زیاد نخلداران در این عرصه و ارزش بسیار بالای مواد غذایی این محصول، همواره مسئله فروش و بازار این فرآورده، یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های این قشر زحمتکش و مظلوم بوده است.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر افزود: کشاورزان با زحمت‌های طاقت‌فرسا و مشکلات فروان، پس از تولید و برداشت محصول خود نباید نگران فروش مناسب و عرضه آن به بازار باشند.
وی ادامه داد: حل مشکلات کشاورزان و نخلداران نیازمند عزم جدی مسئولان است و باید با تمام توان قدم به عرصه عمل بگذارند.
داوری تصریح کرد: خرمای خوزستان این قابلیت را دارد که به‌عنوان بهترین خرما در سطح جهان با انواع دیگر خرما به رقابت بپردازد و این مسئله تنها نیازمند مدیریت صحیح و حمایت مطلوب از کشاورزان است.
وی در ادامه گفت: متاسفانه شوری و کمبود آب در سال‌های اخیر خسارات جبران‌ناپذیری را به کشاورزان خوزستانی و به ویژه نخلداران وارد کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر اضافه کرد: در سال جاری با ارائه راهکارهای کارشناسی و عملی در نخلستان‌های خرمشهر وضعیت بازدهی مناسب‌تری را شاهد هستیم.
وی با اشاره به آغاز فصل برداشت خرما از نخلستان‌های خرمشهر، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد برداشت شش هزار و 500 تن خرما از نخلستان‌های این شهرستان باشیم.
داوری خاطرنشان کرد: این میزان خرما از سطح دو هزار و 100 هکتار از نخلستان‌های این شهرستان برداشت می‌شود.
وی با بیان اینکه در سال گذشته پنج هزار و 300 تن خرما از نخلستان‌های خرمشهر برداشت شد، گفت: امسال برداشت خرما نسبت به سال گذشته بیش از یک‌هزار تن افزایش خواهد داشت.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر با اشاره به اهمیت بسته‌بندی و فراوری خرما، تصریح کرد: در حال حاضر 9 کارگاه بسته‌بندی خرما در سطح شهرستان خرمشهر فعال هستند.
وی با اشاره به صدور مجوز کارگاه بسته‌بندی خرما که اخیراً صورت گرفت، اضافه کرد: امیدواریم با راه‌اندازی این کارگاه بتوانیم خدمات بسته‌بندی مطلوب‌تری ارائه کنیم.
داوری در پایان ابراز امیدواری کرد: امسال براساس پیش‌بینی‌های انجام شده شاهد افزایش برداشت خرما از سطح نخلستان‌های این شهرستان باشیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول