اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دشتستان؛

کاهش قیمت خرما اساسی‌ترین دغدغه‌ کشاورزان است

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی آبپخش گفت: کاهش قیمت خرما اساسی‌ترین دغدغه‌ کشاورزان دشتستان است.

کاهش قیمت خرما اساسی‌ترین دغدغه‌ کشاورزان است
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، محمداسماعیل شفیعی در آیین برداشت خرما از نخیلات آبپخش اظهار داشت: بیشترین رقم تولید خرما در بخش آبپخش مربوط به نخیلات کبکاب است که در منطقه به وفور شاهد آن هستیم.
وی افزود: بخش آبپخش با دارا بودن یک میلیون و 200 هزار اصله نخل و 8 هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات خرما یکی از مهم‌ترین قطب‌های اقتصادی استان در زمینه کشاورزی محسوب می‌شود.
رئیس جهاد کشاورزی آبپخش خاطرنشان کرد: این بخش به دلیل استعدادهای بالقوه و بالفعل و نیروهای فعال در عرصه کشاورزی توانسته است نقش بسزایی در کارآفرینی و اشتغال را به خود اختصاص دهد و سالانه بیش از 3 هزار نفر به طور فصلی در بخش نخیلات فعالیت می‌کنند.
شفیعی تصریح کرد: مجموعه جهاد کشاورزی بخش آبپخش توانسته است رسالت خود در بخش کشاورزی را به نحو مطلوب در راستای توسعه و ترویج سیاست‌های نوین و فناوری‌های جدید در بخش کشاورزی ایفا کند.
این مسئول گفت: در بخش آبپخش جهاد کشاورزی توانسته است با توصیه‌های علمی و فنی، کشاورزان منطقه را متقاعد کند و فعالیت‌های کشاورزی خود را از مرحله سنتی به مرحله پیشرفته و مکانیزه سوق دهد.
شفیعی ادامه داد: تمامی این تلاش‌ها برای بهبود زندگی کشاورزان، افزایش بهره‌وری و بالا بردن راندمان تولید خرما در منطقه بوده و نقش مهمی در خودکفایی داشته است.
این مسئول کشاورزی ابراز داشت: با دست‌یابی به رشد، توسعه و شکوفایی همه‌جانبه در تولید محصولات خرما در بخش آبپخش شاهد شکل‌گیری مسائل و مشکلاتی در سطح منطقه هستیم که نارضایتی کشاورزان و نخلداران را به دنبال داشته است.
شفیعی کاهش قیمت خرما را یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های کشاورزان دانست و یادآور شد: در حالی که قیمت خرید تضمینی خرما 510 تومان بابت هرکیلوگرم و قیمت خرید توافقی خرما 550 تا 600 تومان بابت هر کیلوگرم است، شاهد آن هستیم که دلالان و واسطه‌گران با قیمتی قریب به 300 تومان اقدام به خرید محصولات تولیدی کشاورزان منطقه می‌کنند.
وی اصافه کرد: ‌با توجه به هزینه بالای تولید محصول خرما در مراحل داشت تا برداشت، با مبلغ خریداری محصول توسط دلالان حتی هزینه‌های جاری تولید محصول به کشاورزان بازگشت داده نمی‌شود و کشاورزان به دلیل در اختیار نداشتن امکانات و فضای کافی توانایی نگهداری خرما تا زمان خرید تضمینی این محصول را ندارند.
شفیعی تاکید کرد: مجموعه جهاد کشاورزی متولی تولید محصولات کشاورزی است و وظیفه بازاریابی و تنظیم بازار بر عهده مجموعه بازرگانی است که جهاد کشاورزی همکاری و تلاش مستمری در این زمینه با بازرگانی داشته است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول