اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی آبپخش خبر داد:

تولید 156 هزار تن خرما در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی آبپخش از تولید بیش از 156 هزار تن خرما در استان بوشهر خبر داد.

تولید 156 هزار تن خرما در استان بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، مصطفی رضائی در آیین برداشت خرمای آبپخش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خرما از بهترین و مقوی‌ترین غذاهاست و برای همه مردم مفید است و پزشکان همواره بر خصوصیات مثبت غذایی خرما تاکید دارند.
وی با اشاره به مشکلات موجود در بازار خرما و با تاکید بر دغدغه‌های نخلداران افزود: همه‌ساله با آغاز فصل برداشت محصول خرما مسائل و مشکلاتی در بازار خرما وجود دارد که حل آنها دغدغه اصلی مسئولان است.
رئیس شورای اسلامی آبپخش عنوان داشت: منطقه آبپخش یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی استان است و به دلیل وابستگی ارتزاق مردم منطقه به این محصول رسیدگی به مشکلات مربوط به این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است.
رضائی یادآور شد: شورای اسلامی شهر آبپخش تا کنون مذاکرات، پیگیری‌ها و نامه‌نگاری‌های فراوانی در زمینه رفع مشکلات بازار خرما و سایر مشکلات کشاورزی منطقه آبپخش انجام داده که امید داریم هرچه زودتر شاهد حصول نتیجه این پیگیری‌ها و رفع مشکلات کشاورزان باشیم.
وی تصریح کرد: سال 1390 بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب به "جهاد اقتصادی" مزین شده و بدون تردید مسئولان باید رونق اقتصادی منطقه را بعنوان هدف اصلی خود قرار دهند و رفع مشکلات باغداران منطقه می‌تواند گام مهمی در رونق اقتصادی شهرستان دشتستان باشد.
این مسئول بیان داشت: در فصل برداشت محصول خرما شاهد عرضه بالای محصولات خرما و کاهش قیمت این محصول ارزشمند هستیم و کشاورزان که توانایی انبار و نگهداری ثمرات یک‌سال تلاش خود را ندارند مجبورند که خرما را به دلالان بفروشند.
رضائی اضافه کرد: هزینه تولید هرکیلوگرم خرما به طور متوسط بین 430 تا 450 تومان است و نخلداران که عموما منبع درآمد دیگری ندارند و یا امکانات و فضای کافی برای نگهداری محصولات خرما را ندارند در فصل برداشت محصول به ناچار محصولات خود را برای بازگشت بخشی از سرمایه به دلالان می‌فروشند.
رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش خاطرنشان ساخت: به دلیل مشکلات و سوانح طبیعی که در کشور مسلمان سومالی بوجود آمده به دلیل حس نوع‌دوستی دولت جمهوری اسلامی ایران شاهد ارسال کمک‌ 27 میلیارد تومانی به کشور سومالی هستیم که اختصاص 2 تا 3 میلیارد از این مبلغ برای خرید محصولات خرمای باغداران می‌تواند گامی مهم در رفع مشکلات ایشان باشد.
رضائی اظهار داشت: خرما یکی از مواد غذایی مغذی و ارزشمند است و به دلیل قند زودجذب، ‌امکان نگهداری طولانی مدت و سایر مزایای این محصول،‌ ارسال محموله‌های خرما به این کشور می‌تواند در رفع نیازهای غذایی مردم سومالی موثر باشد.
رئیس شورای اسلامی آبپخش از تولید بیش از 156 هزار تن خرما در استان بوشهر خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود 15 هزار نخل‌دار در استان فعال هستند و انتظار داریم بیش از 155 هزار تن خرما در استان تولید شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول